یک دادگاه شیلیایی روز سه شنبه حکم داد که معدن مس سررو کلرادوی بی اچ پی باید دوباره از نو یک برنامه زیست محیطی را برای پروژه کلیدی نگهداری معدن آغاز کند، گر چه بی اچ پی گفت این تصمیم تأثیری بر عملیاتها نخواهد داشت.

به گزارش درآمد نیوز: دادگاه زیست محیطی آنتوفاگاستا مصوبه ۲۰۱۹ برای این پروژه را که شامل کار بر روی یک معدن کم-عیار، جاده های داخلی و کمپ ها می شود لغو کرد چرا که به گفته این دادگاه ارزیابی اولیه این مرجع قانونی دچار خطاهایی اساسی بوده است.

این تصمیم در پی حکم دیوان عالی کشور در ژانویه اتخاذ شده است که تأیید می کرد که شکایت جوامع بومی محلی، مبنی بر اینکه ارزیابی یاد شده نگرانی های مرتبط با تأثیرات پروژه بر منابع طبیعی شامل یک سفره آبی منطقه ای را در نظر نگرفته است، وارد است.

بی اچ پی به رویترز گفت که این معدن همزمان با بازنگری شرکت در برنامه زیست محیطی برای تعیین گامهای لازم بعدی به عملیاتهایش ادامه خواهد داد.

این شرکت گفت: “این حکم مانع تداوم عملیاتی سررو کلرادو نیست.” دادگاه محیط زیست آنتوفاگاستا گفت مصوبه های زیست محیطی اولیه از پس “ارزیابی صحیح” مخاطرات آلودگی هوای ناشی از این پروژه بر نیامده اند، و نگرانی ویژه اش را در مورد عدم مشورت لازم با جوامع محلی ساکن در نزدیکی محل پروژه ابراز کرد. سررو کلرادو، از معادن کوچکی که در سبد سهام شیلیایی بی اچ پی قرار دارد، حدود ۱٫۲ درصد از کل تولید مس شیلی در ۲۰۲۰ را بر عهده داشت. این کشور بزرگترین تولید کننده مس جهان است.