در آگهی عمومی مزایده و سرمایه گذاری بلندمدت ۲۷ ساله پایانه غلات بندر شهید رجایی که اخیرا برگزار شده است؛ تعدادی از تاجران غلات هم حضور داشته‌اند.

طی گزارشات واصله، اعلام می‌گردد؛ در آگهی عمومی مزایده و سرمایه گذاری بلندمدت ۲۷ ساله پایانه غلات بندر شهید رجایی که اخیرا برگزار شده است؛ تعدادی از تاجران غلات هم حضور داشته‌اند.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از اقتصاد ملت، سازمان بنادر و دریانوردی در شهریور ماه سالجاری آگهی عمومی مزایده و سرمایه گذاری بلندمدت ۲۷ ساله پایانه غلات بندر شهید رجایی را برگزار کرد.

 فرآیند ارزیابی کیفی و بازگشایی پاکات قیمت‌ انجام و در نهایت یک شرکت بزرگ واردکننده غلات متعلق به یکی از بزرگترین تاجران و صاحبان کالای غلات کشور برنده این مزایده شد.

بندر شهید رجایی و مافیای غلات

موضوع حائز اهمیت در این خصوص که قابل رسیدگی از طریق مراجع بازرسی و قضایی نیز می باشد؛ مربوط به مشکوک بودن حضور این شرکت بزرگ واردکننده غلات در این مزایده است.

 بر اساس شنیده‌ها این شرکت جزء بزرگترین واردکننده غلات کشور است و در یک بندر عمومی مثل شهید رجایی که اصلی‌ترین بندر کشور محسوب می شود و باید به همه صاحبان کالا خدمات‌ی از قبیل تخلیه و بارگیری بدهد؛نباید صاحب پایانه شود؛چراکه دارای قدرت انحصار می شود.

گذشته از این  شرکت مذکور، هم اکنون در بندر امام خمینی (ره) دارای قرارداد سرمایه گذاری و ساخت پایانه اختصاصی غلات است.

با این احتساب بیش از نیمی از عملیات بندری حوزه غلات در آینده‌ایی نزدیک، توسط فردی مدیریت می شود که خود تاجر غلات است و موجب ایجاد انحصار در این موضوع خواهد شد و امنیت غذایی در تجارت، لجستیک و بندری در دست یک فرد قرار می گیرد که این به نوعی زنگ خطر بزرگی محسوب می‌شود.