تهران-درآمد نیوز- همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر، بهره برداری از پنج طرح بزرگ صنعتی در استان زنجان، با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در چهل و ششمین برنامه افتتاح جهش تولید، ‌با دستور رییس جمهوری بهره برداری  از پنج طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان زنجان با سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۷۶۸ نفر در شهرستان‌های ابهر، صایین قلعه، سلطانیه و زنجان آغاز شد.

در برنامه افتتاح هم‌زمان امروز، فاز دوم شرکت نورد فولادکاران افق با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۴۰ نفر، تولیدکننده انواع کلاف‌های پیچ سازی استرندر فلزی و استنلس استیل با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در شهرستان ابهر زنجان به بهره ‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی فاز سوم این طرح امسال با سرمایه‌گذاری افزون بر سه هزار میلیارد ریال و ارزی ۳۵ میلیون یورویی امسال آغاز و حداکثر تا پاییز ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

 در این مرحله وابستگی کشور به شمش‌های آلیاژی خاص قطع  شده و همه شمش های آلیاژی صنایع الکترود، شمش‌های استنلس استیل، پیچ مهره، فنر و بیدوایر در داخل تولید خواهد شد.

شرکت «سپهر پلاستیک پدیده» واقع در شهرستان زنجان با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۸۰ نفر در زمینه تولید انواع ظروف پت و پلاستیک، درب و بطری از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن، دیگر طرحی است که در این مراسم افتتاح می‌شود.

شرکت «البرز ناب آرش» سومین طرحی است که امروز با دستور رییس جمهوری فعالیت خود را آغتز خواهد کرد.  این شرکت در زمینه تولید شمش آهن مواد اولیه کارخانجات نورد، با ظرفیت یک میلیون تن در سال فعالیت خواهد کرد و با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و پنج هزار نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم خواهد داشت.

شرکت «جهان نمو» تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در فاز نخست و قابلیت افزایش تا یک‌میلیون تن در سال با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ۱۵۰ نفر در شهرستان سلطانیه اشتغال‌زایی مستقیم کرده است.

پنجمین طرح مورد بهره ‌برداری که با دستور ویدئو کنفرانسی روحانی در استان زنجان و شهرستان صایین قلعه افتتاح می‌شود، شرکت «اطلس جین» تولیدکننده انواع نخ، پارچه و پوشاک‌های جین و کتان خواهد بود که با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.