رئیس جمهور گفت: بزودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و سرمایه خارجی به سمت ایران سرازیر خواهد شد.

 به گزارش درآمد نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور درهفتاد و چهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، تصریح کرد: روند توسعه و آبادانی کشور و افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه های زیربنایی در بخش‌های مختلف نشان دهنده این است که مردم به آینده خود و کشور امیدوار هستند.

روحانی با بیان اینکه مردم ایران با مقاومت و ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، صورت سیاه و بینی دشمن را به خاک مالیدند، اظهار داشت: در روزهای گذشته مسئولان آمریکایی اشتباه خود را بعد از مدتها پذیرفته و برای لغو تحریم واکسن کرونا علیه ایران اعلام آمادگی کردند و این درحالی است که ما امروز تولید کننده واکسن هستیم و در تامین تجهیزات مقابله با کرونا از جمله ماسک نیازی به خارج نداریم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اقتصاد کشور، گفت: امروز مناطق آزاد توسعه یافته و از وارد کننده و مصرف کننده به صادر کننده و تولید کننده تبدیل شده‌اند و پل ارتباطی بین ایران با همسایگان و کشورهای مختلف جهان هستند.

روحانی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید در سرمایه‌گذاری خارجی پیشران شوند، گفت: بزودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و سرمایه خارجی به سمت ایران سرازیر خواهد شد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع)، از مردم ایران به خاطر عمل به مسئولیت بزرگ سیاسی و اجتماعی و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در این مقطع تاریخی سپاسگزاری کرد.

روحانی با اشاره به اعتراف یک مقام رسمی آمریکا به گستره تحریم‌های ظالمانه آمریکا حتی بر خرید ماسک و واکسن کرونا، گفت: در طول سه سال و نیم جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ملت ایران، هر چه می‌گفتیم که ظالمان کاخ سفید همه چیز را تحریم کرده و همه راه‌ها را بسته‌اند، باز عده‌ای باور نمی‌کردند.

رئیس جمهور افزود: این اعتراف نشان داد که ظالمان کاخ سفید سه سال و نیم محاصره کامل علیه ملت ایران اعمال کردند و دولت جدید آمریکا نیز با وجود شعارهای متفاوت در حدود ۵ ماه گذشته همان مسیر را ادامه داده است.

روحانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها وقتی دیدند ملت ایران در تولید ماسک خودکفا و حتی صادرکننده است و در زمینه تولید واکسن نیز موفق بوده است، تازه اعلام می کنند که تحریم خرید ماسک و واکسن برای ایران را رفع خواهند کرد.

رئیس جمهور افتتاح مستمر طرح‌های عمرانی بزرگ در سراسر کشور را یک تودهنی به آمریکا توصیف و خاطرنشان کرد: افتتاح‌های پنجشنبه‌ها نشان داد که شاید آمریکایی‌ها بتوانند با تحریم رفاه ملت ایران را با مشکل مواجه کنند، اما هرگز نخواهند توانست تولید و فعالیت را در این کشور تعطیل کنند.