مدرسه سه کلاسه روستای زمایین در منطقه انگوران از توابع شهرستان ماهنشان زنجان، با حضور معاون مدیر شعب بانک مسکن زنجان، امام جمعه، بخشدار، رییس آموزش و پرورش منطقه انگوران و همچنین معاون اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان زنجان، جمعی از دانش‌آموزان و اهالی روستای زمایین افتتاح شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ همزمان با آغاز سال تحصیلی و در آستانه هفته وحدت، مدرسه ۳ کلاسه روستای زمایین منطقه انگوران از توابع شهرستان ماهنشان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این آموزشگاه در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان و یکی از مناطق محروم استان، در زمینی به مساحت ۳۲۰ مترمربع و با زیربنایی بالغ بر ۱۵۸ متر مربع احداث شده که بخشی از کل هزینه ساخت آن با مشارکت بانک مسکن تامین مالی شده است.

سیدمهدی میرکاظم‌نژاد معاون مدیریت شعب زنجان در آیین افتتاح این مدرسه با اشاره به حمایت و خدمات انسان‌دوستانه بانک گفت: توافق‌نامه تکمیل این مدرسه ۳ کلاسه با اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان در پایان آبانماه سال ۱۴۰۱ به امضا رسید و بانک از ابتدا بر نحوه ساخت و اجرای عملیات ساختمانی پروژه از نزدیک نظارت داشت.

وی خطاب به دانش‌آموزان روستای زمایین اظهار داشت: آینده این کشور از آن شماست؛ ایران ما به سرمایه استعدادهای شما نیاز دارد و همه شما عزیزان باید با تلاش و کوشش در پیشرفت کشور سهیم باشید.

محمد فرخی‌نیا رییس آموزش و پرورش شهرستان انگوران با تقدیر از مشارکت بانک مسکن در امر مدرسه‌سازی گفت: امید است این حرکت پسندیده و کار خیرخواهانه بانک مسکن نزد خداوند متعال دیده و مقبول واقع شود.

امام جمعه انگوران، سعید ستایش بخشدار انگوران و مهدی خان بابایی معاون تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان به طور جداگانه ضمن قدردانی از بانک مسکن در مشارکت و ساخت مدرسه اظهار امیدواری کردند با حمایت سازمان‌های مالی، مدارس بیشتری در مناطق کمتر توسعه یافته افتتاح شود تا دانش‌آموزان در شرایط مناسب‌تری درس بخوانند.

بانک مسکن از سال ۱۳۸۷ در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی و حمایت از تحصیل فرزندان این مرز و بوم، در ساخت ۲۷ مدرسه در سطح کشور مشارکت داشته که تاکنون ۲۵ مورد از آن به بهره‌برداری رسیده است.