نیاز است که شرکت‌های بیمه به سمت طراحی محصولات مستمری مطلوب تر بروند.

تا الان نیاز احساس نمی‌شد، ولی از الان به بعد این نیاز احساس می‌شود که در آیین‌نامه ۶۸  یک بازنگری داشته باشیم همچنین روی  نرخ بهره فنی هم، با وجود این‌که در آیین‌نامه اشاره شده، اما شاید لازم باشد ،یک بازنگری انجام و دست شرکت‌ها در این قضیه یک مقدار بازتر شود.

معاونت فنی بیمه های زندگی بیمه سامان تاکید کرد: شاید تا الان نیاز احساس نمی‌شد، ولی از الان به بعد این نیاز احساس می‌شود که در آیین‌نامه ۶۸  یک بازنگری داشته باشیم همچنین روی  نرخ بهره فنی هم، با وجود این‌که در آیین‌نامه اشاره شده، اما شاید لازم باشد ،یک بازنگری انجام و دست شرکت‌ها در این قضیه یک مقدار بازتر شود.

عواملی که نشان می دهد آیین نامه ۶۸ باید بازنگری شود

به گزارش درآمد نیوز شیما آرا معاونت فنی بیمه های زندگی بیمه سامان در خصوص اولویت های اولیه برای توسعه بیمه های رندگی در سال ۱۴۰۱ گفت: نیاز است که شرکت‌های بیمه به سمت طراحی محصولات مستمری مطلوب تر بروند. اگرچه یکسری محصولات وجود دارد، اما نیاز جامعه را کامل پوشش نمی‌دهد.

وی به ضرورت بازنگری جداول مستمری اشاره کرد و گفت: همچنین بحث بیمه‌نامه‌های یونیت لینک و سایر بیمه‌نامه‌هایی که متصل به بازار سرمایه است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاونت فنی بیمه های زندگی بیمه سامان تاکید کرد: شاید تا الان نیاز احساس نمی‌شد، ولی از الان به بعد این نیاز احساس می‌شود که در آیین‌نامه ۶۸  یک بازنگری داشته باشیم همچنین روی  نرخ بهره فنی هم، با وجود این‌که در آیین‌نامه اشاره شده، اما شاید لازم باشد، یک بازنگری انجام و دست شرکت‌ها در این قضیه یک مقدار بازتر شود.

آرا در ادامه به توزیع سود مشارکت اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه تقریبا این قضیه را پوشش می‌دهد، اما شاید لازم باشد این هم بازنگری شود.

معاونت فنی بیمه های زندگی بیمه سامان در ادامه به ضرورت بازنگری  طبقه‌بندی بیمه‌نامه‌های زندگی در آیین‌نامه ۶۸ اشاره کرد.

وی افزود: بحث دیگری که به ذهنم می‌رسد، روی افزایش یکسری سقف‌ها و حدودهااست، تورمی که وجود داشته و نیازی که هست، شاید لازم باشد  سرمایه فوت‌های بالاتری عرضه شود که اگر این امر در آیین‌نامه بازنگری شود، دست شرکت‌های بیمه بازتر می شود.

آرا در ادامه به ضرورت بررسی  ارزیابی ریسک در آیین‌نامه اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم الان دیگر زمان این است که با توجه به رسالتی که شرکت‌های بیمه  در توسعه بیمه‌های زندگی دارند، اولین گام ایجاد یک آیین‌نامه جامع و کامل‌تری هست، به طوریکه حتما در دست بازنگری قرار بگیرد.

وی با اشاره به برنامه های بیمه سامان در سال ۱۴۰۱ گفت: کار ما  برای سال ۱۴۰۱ سخت‌تر می‌شود، چون پرتفوی سامان  رشد خیلی خوبی را در سال ۱۴۰۰ تجربه کرد.

آرا افزود: برنامه ما در سال ۱۴۰۱ به‌طور مشخص در دو حوزه است، توسعه محصولات چه داخل کشور و چه برون‌مرزی در این راستا در اولین قدم مجوز محصول بیمه‌نامه ارزی عمر زمانی‌  را برای ایرانی‌های مقیم خارج از کشور از بیمه مرکزی اخذ کردیم .

وی ادامه داد: ما در تلاشیم تا بیمه‌نامه‌های عمر را در بازارهای خارج از بازارهای بیمه‌ای عرضه کنیم. مثلا روی بحث رمزارزها یا توانیم بیمه‌نامه‌های عمر را ارزش‌گذارش کنیم، روی این هم یک پروژه‌ای شروع شده که امیدواریم در امسال به ثمر برسد.