مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان قزوین از بیمه رایگان بیش از ۸۰۶ خانوار نیازمند قزوینی خبر داد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان قزوین از بیمه رایگان بیش از ۸۰۶ خانوار نیازمند قزوینی خبر داد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود عرب با اعلام این خبر گفت: همزمان با شانزدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر، این صندوق در استان قزوین توانست با همیاری واحد ترویج جهاد کشاورزی و خیران ۸۰۶ نفر از نیازمندان استان قزوین را تحت پوشش خود قرار دهد.

وی افزود: این صندوق از زمستان سال گذشته با تلاش و همت و کوشش پرسنل خود توانست فراتر از سهمیه تکلیف شده از سوی ستاد مرکزی تهران درجذب و ثبت نام بیمه شدگان جدید قدمهای موثر و ماندگاری را بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین عرب گفت:جامعه هدف استان قزوین جهت تحت پوشش قرار گرفتن این صندوق حدود ۱۰۶ هزار نفر است که از این تعداد بیش از ۳۷ هزارنفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر قرار گرفته‌اند.

وی خدمات صندوق را شامل بازنشستگی و مستمری بازماندگان(فوت) و ازکارافتادگی و نقل و انتقال سابقه بیمه‌ای به سایر بیمه های دولتی نام برد و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر برای افراد غیر مزد بگیر و جامعه محترم روستائیان و کشاورزان که مولد و تولید کننده و امنیت غذایی را برعهده دارند یک فرصت طلایی جهت رفاه و آسودگی خاطر در دوران کهنسالی دانستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی در استان قزوین ادامه داد: تمامی افراد جامعه هدف که بین ۱۸ تا ۵۰ سال هستند می‌توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های این مدیریت در سطح استان و با در دست داشتن مدارک شناسایی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به حق بیمه پرداختی در این صندوق اظهار کرد: حق بیمه پرداختی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر در هشت سطح درآمدی تعیین شده است که هر یک از بیمه شدگان می‌توانند ماهیانه از ۳۲٫۵۰۰ تومان تا ۹۵٫۰۰۰ تومان پرداخت نمایند که در مقابل دولت نیز بعنوان کارفرما دو برابر سهم بیمه شده را به عنوان یارانه بیمه ای پرداخت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عرب ضمن تشکر از اصحاب رسانه و متولیان امر روستایی و مسئولین محترم استانی جهت معرفی این صندوق به جامعه هدف ، ادامه همکاری و تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در سطح روستاهای استان را در اولویت برنامه سال جاری عنوان کرد و از خیران محلی و استانی و معتمدان خواست تا به عنوان سفیران بیمه اجتماعی برای پوشش حداکثری این بیمه در استان همکاری نمایند.

شایان ذکر است صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان قزوین در سال گذشته به ۱۰۴۵ نفر از افراد تحت پوشش خود مستمری بازنشستگی و ۷۸۹ نفر مستمری بازماندگان(فوت) و ۵۴ نفر مستمری از کار افتادگی پرداخت می‌نماید.