شرکت بیمه ملت توانست در هشت‌ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، رکورد صدور حق بیمه کل سال گذشته خود را بشکند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، این شرکت در سال جاری هر ماه شگفتی‌ساز بوده است و حال، بر اساس گزارش فعالیت منتشر شده در سامانه کدال، این شرکت توانسته است از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، بیش از سه هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان حق بیمه صادر کند که این رقم بیش از کل حق بیمه صادر شده شرکت در سال ۱۴۰۱ است.

در سال ۱۴۰۱، مجموع حق بیمه صادره شرکت حدود سه هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان بوده است. عملکرد هشت‌ ماهه نخست امسال بیمه ملت نشان می‌دهد که مبلغ حق بیمه‌های صادر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بیش از ۹۱ درصد رشد داشته است.

در همین حال، مجموع میزان خسارات پرداختی شرکت از فروردین امسال تا پایان آبان‌ ماه، یک هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان بوده است که بیانگر مدیریت مطلوب پرتفوی، پیاده‌ سازی دقیق اصول مدیریت ریسک است.

شاهد برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت ریسک شرکت این موضوع است که در مقابل رشد ۹۱ درصدی حق بیمه‌های صادره شرکت در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد خسارت‌های پرداختی تنها حدود ۱۷ درصد بوده است و نشان از عملکرد درخشان تیم مدیریتی این شرکت دارد.

نسبت خسارت شرکت در هشت‌ ماهه اول سال ۱۴۰۲، به میزان ۳۹،۹۸ درصد و کمتر از میانگین صنعت بیمه بوده و این در حالی است که این نسبت در مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۵ درصد بوده است.

در یک سال اخیر، بیمه ملت عملکرد بسیار درخشان توأم با بهبود مستمر را تجربه کرده است که این موضوع ناشی از انسجام تیم مدیریتی و اتخاذ تدابیر لازم، مدیریت و کنترل ریسک است.