درآمد نیوز – اعمال فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیگر تاکتیک لابی‌های اسرائیلی در مواجهه با موضوع احیای برجام است.

درآمد نیوز – اعمال فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیگر تاکتیک لابی‌های اسرائیلی در مواجهه با موضوع احیای برجام است. در واقع، لابی‌های صهیونیستی علاوه بر اعمال فشار‌های دیپلماتیک بر آمریکا و جنگ روانی رسانه‌ای علیه توافق، اعمال نفوذ بر مواضع رافائل گروسی را در پیش گرفته‌اند. نمود بارز این امر نیز در اتخاذ مواضع نسبتا انتقادی مدیرکل آژانس در بحث نظارت‌های پادمانی در آستانه پاسخ‌گویی آمریکا به پیش‌نویس اروپایی‌ها قابل مشاهده بود.

رافائل گروسی، تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی در ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تاکید کرده بود: «آژانس نمی‌تواند بدون طی کردن روند درست و اصولی به کار تحقیقات درباره ابهامات موجود در برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران خاتمه دهد.» همچنین گروسی گفته بود: «کلید حل مسئله مربوط به تحقیقات، یک نکته ساده است: این که ایران با آژانس همکاری خواهد کرد، یا خیر.» ایراد این‌گونه موضع‌گیری از سوی رئیس آژانس، در آستانه احیای توافق، در نوع خود بی‌سابقه و البته می‌توان آن را تحت تحت تاثیر فشار‌های لابی‌های اسرائیلی مورد خوانش قرار داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اصل بی‌طرفی را زیر پا نگذارد

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: متاسفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بی طرفی خودش را از دست داده در حالی که باید صرفا بر روی وظیفه ذاتی و فنی خودش تمرکز کند.

محمدحسن آصفری در خصوص ضرورت فاصله گرفتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رفتارهای سیاسی نسبت به فعالیت هسته ای ایران، گفت: متاسفانه این نهاد بی طرفی خودش را از دست داده در حالی که باید صرفا بر روی وظیفه ذاتی و فنی خودش تمرکز کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به وضوح می توان دید که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدگاه دوگانه نسبت به فعالیت هسته ای کشورمان دارد. به عبارتی این نهاد نسبت به فعالیت هسته ای غیرصلح آمیز رژیم صهیونیستی هیچ واکنشی نشان نمی دهد اما در مقابل ایران خواهان افزایش دسترسی های متعدد است.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست احیای توافق برجام موجب اعمال سیاست های رژیم صهیونیستی در خصوص پرونده هسته ای ایران شود، ادامه داد: در واقع این نهاد باید مطابق قوانین بین المللی رفتار کند و نمی تواند اقدام به زیاده خواهی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه بیشترین بازرسی ها از مجموعه های هسته ای کشورمان صورت می گیرد، افزود: این رویه در کشورهای دیگر مشاهده نمی شود و فقط برای جمهوری اسلامی است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنین رفتاری بیانگر دیدگاه غیرفنی نسبت به فعالیت هسته ای کشورمان است.

اقدامات آژانس انرژی اتمی نباید تحت تاثیر لابی صهیونیست‌ها باشد

عضو هیأت رئیسه مجلس اعتقاد دارد متاسفانه رفتار و اقدامات مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بین المللی طی سالیان گذشته تحت تاثیر لابی صهیونیست ها بوده است.

محمد رشیدی در خصوص ضرورت فاصله گرفتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رفتارهای سیاسی نسبت به فعالیت هسته ای ایران، گفت: متاسفانه رفتار و اقدامات مسئولان این مجموعه بین المللی طی سالیان گذشته تحت تاثیر لابی صهیونیست ها بوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس شاهد اعمال فشارهای سیاسی و غیر دیپلماتیک بر علیه کشورمان بوده ایم تا جایی که علی رغم بازرسی های مکرر و مستمر، گزارش های غیر واقعی از فعالیت صلح آمیز کشورمان منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات متناقض آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مواجه با کشورمان باید پایان یابد، ادامه داد: بیش از دو دهه است که اتهام ساخت سلاح هسته ای به کشورمان زده شده و این در حالیست که ایران نشان داده همواره درصدد بهره مندی صلح آمیز از این ظرفیت بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه استفاده از انرژی هسته ای حق همه کشورها است، افزود: بنابراین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز باید دست از طرح برخی موضوعات بردارد و مسائل پادمانی را مختومه کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در چارچوب قوانین بین المللی مسیر هسته ای خودش را ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: بنابراین این نهاد نباید مطابق خواسته رژیم صهیونیستی رفتار و اقدام به جوسازی کند.