تهران- درآمدنیوز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: پروژه تامین آب پایدار از مطالبات اصلی صنعتگران شهرک صنعتی عباس‌آباد در دو دهه گذشته محسوب می شود که با بهره‌برداری از این پروژه زمینه تثبیت ٣٠ هزار نفر و اشتغال تا ٧٠ هزار نفر فراهم می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «صابر پرنیان» با اشاره به افتتاح بزرگترین پروژه تامین آب پایدار شهرک‌های صنعتی جنوب شرق تهران افزود: پس از سال‌ها انتظار و مطالبات صنعتگران شهرک صنعتی عباس‌آباد، پروژه تامین آب این شهرک صنعتی بزرگ شهریورماه ۹۸ آغاز شد و قرار است امسال با دستور وزیر نیرو افتتاح ‌شود.

به گفته وی، این پروژه که از سال ٩١ شروع شده بود و تا سال ٩٨ پیشرفتی معادل ١٠ درصد داشت که با پیگیری‌های انجام شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مجدد شروع به کار کرد و طی یک سال به اتمام رسید.

پرنیان بیان‌داشت: این پروژه توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران به عنوان مجری پروژه انجام شده و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با سرمایه‌گذاری ٢۴٠‌میلیارد ریالی در آن مشارکت کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ اجرای این پروژه آب پایدار با ظرفیت سالیانه ۴.۹ میلیون مترمکعب معادل ١۵۶ لیتر بر ثانیه در شهرک صنعتی عباس‌آباد تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، بسیاری از واحدهای صنعتی استان به دلیل کمبود آب در سال های گذشته نمی‌توانستند با همه ظرفیت خود کار کنند و این گام زمینه‌ساز ارتقای تولید، افزایش نیروی کار، افزایش اشتغال، صادرات و مقاوم کردن اقتصاد است.

بررسی ها نشان می دهد ٢٠ درصد از صنایع کشور در شهرک های صنعتی استان تهران قرار گرفته و نزدیک به ۱۸ هزار واحد صنعتی در استان تهران فعالیت دارند.