عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موثر بودن انتشار اوراق برای تامین مالی از سوی دولت، گفت: کم‌ریسک بودن انتشار اوراق بدهی از این جهت که دولت خود سود اوراق را تضمین می‌کند، مورد تایید است.

مسلم صالحی در گفتگو با درآمد نیوز با اشاره به برنامه دولت در راستای انتشار اوراق بدهی در نیمه دوم سال به منظور جبران کسری بودجه، تصریح کرد: در این شرایط بهترین و کم ریسک ترین روش تامین مالی و جبران کسری بودجه، انتشار اوراق بدهی است.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موافق انتشار اوراق بدهی از سوی دولت هستیم، افزود: ارایه مجوز به دولت در این مسیر مشروط به این است که دولت بتواند بازپرداخت این اوراق را در موعد مقرر انجام دهد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت در راستای انتشار اوراق بدهی باید ارزیابی درستی از شرایط فعلی و آتی داشته باشد، اظهار کرد: دولت باید مشخص کند که آیا با توجه به شرایط مالی کشور می تواند در سررسید سود و اصل اوراق را بازگرداند.
صالحی با بیان اینکه کم ریسک بودن انتشار اوراق بدهی مورد تایید است، گفت: کم ریسک بودن انتشار این اوراق از این جهت که دولت خود سود اوراق را تضمین می کند مورد تایید است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه برای سپرده گذاران انتشار اوراق بدهی روشی مطمئن خواهد بود، افزود: دولت باید با بررسی حجم بدهی های خود ریسک انتشار این اوراق برای خود را نیز کاهش دهد.
وی ادامه داد: حمایت بانک مرکزی از برنامه دولت در انتشار اوراق بدهی نیز می تواند تضمین بهتری برای سپرده گذار باشد.