تنها بانک تخصصی در حوزه صنعت و معدن کشور است که باید از قدرت تسهیلات دهی و توان نقدینگی بالایی برای تامین مالی پروژه های عظیم و زیرساختی کشور برخوردار باشد و این وظیفه خطیری است که حمایت همه جانبه نهادهای ذیربط را می طلبد

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان که به اتفاق هیات همراهی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل، عبدالرضا ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب و محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک روز چهارشنبه دوم آذرماه به استان گلستان سفر کرده است، در این سفر به بررسی و پیگیری طرح های صنعتی و معدنی این استان پرداخته و در دیدار با کارآفرینان و صنعتگران و معدنکاران استان گلستان بر اهمیت و نقش مؤثر بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه تولید و اشتغال کشور تاکید کرد.

دکتر خورسندیان اظهار داشت: این بانک، تنها بانک تخصصی در حوزه صنعت و معدن کشور است که باید از قدرت تسهیلات دهی و توان نقدینگی بالایی برای تامین مالی پروژه های عظیم و زیرساختی کشور برخوردار باشد و این وظیفه خطیری است که حمایت همه جانبه نهادهای ذیربط را می طلبد و امیدواریم با کمک و حمایت دولت و مجلس بتوانیم موضوع افزایش سرمایه بانک را در بودجه سال آینده و مسیری برای بهبود سرمایه بانک در برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور دنبال کنیم.

وی همچنین ضمن اشاره به تفویض اختیارات خوبی که به استانها در زمینه تسهیلات و اعتبارات برای کمک به رونق اقتصادی استانها شده است افزود در شرایطی که کلید حل مشکلات بزرگ کشور همچون تورم و بیکاری، افزایش تولید و تامین مالی شرکت های تولیدی است باید عزم راسخی برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران وجود داشته باشد.

دکتر خورسندیان در ادامه یادآور شد: مجموع طرحهای به بهره برداری رسیده ، در حال اجرا و سرمایه در گردش در استان گلستان ۱۱۴ طرح می‌باشد که به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و برای ۱۳۸۹ نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و این میزان تسهیلات و اشتغالزایی، نشان از عملکرد مطلوب بانک صنعت و معدن در تحقق اهداف و اجرای سیاستهای خود در این استان دارد.
دکتر خورسندیان اضافه کرد: میزان تسهیلات طرح های مشارکتی در حال اجرای بانک صنعت و معدن در این استان معادل هزار و۱۰۰ میلیارد ریال (تسهیلات ریالی و ارزی ) می باشد که در سطح استان بازخورد مناسبی از عملکرد این بانک برای رونق تولید و اشتغال داشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: محوری ترین سیاست ما در این بانک نظارت جامع و دقیق در تخصیص با اعتبارسنجی کامل مشتریان و هزینه کرد منابع بانکی با اعمال نظارت کافی بر مصرف تسهیلات و بهینه سازی سمت و سوی تسهیلات به سمت فعالیت های مولد و منطبق با سیاستهای ملی و آمایش سرزمین است.

دکتر خورسندیان تصریح کرد: با استفاده از روش های نوین تأمین مالی تلاش خواهیم کرد توجه ویژه ای به بخش های تولیدی و اثرگذار کشور در بخش های مرتبط با صنعت و معدن داشته باشیم.
وی در ادامه تامین مالی زنجیره تولید را یکی از روش های نوین تامین مالی دانست که می تواند به تأمین مالی هدفمند و بهینه بخش تولید و حفظ و ایجاد اشتغال پایدار کمک قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود: با روش های یاد شده بدون تزریق بی رویه پول و افزایش نقدینگی، چرخه تولید به حرکت در می آید و واحدهای تولیدی مختلف زنجیره تولید از تولیدکنندگان مواد اولیه تا کالای نهایی با تضمین بانک ها نیازهای خود را برآورده می سازند و البته هر جا که به پرداخت پول و تسهیلات نیاز باشد، بانک ها و موسسات مالی با اعتبارسنجی دقیق و نظارت موثر به یاری واحدهای تولیدی می شتابند.

وی بیان داشت: در راستای بانکداری دیجیتال و بانکداری باز امکانات و زیرساخت های خوبی در بانک صنعت و معدن ایجاد شده و انتظار ما از واحدهای تولیدی استان گلستان که از این بانک تسهیلات دریافت می دارند نیز این است که تمرکز و گردش مالی حساب های خود را به این بانک منتقل کنند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این سفر از طرح های بهاران پیمان ، گل سم، یاس پلاست شمال، کانسارخزر و شورابه ید گلستان بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند فعالیت و درخواست های مدیران این شرکت ها برای تدوام و افزایش تولید و نحوه تعامل و حمایت بانک با آنان قرار گرفت.

نوشته مدیرعامل بانک صنعت و معدن: تامین مالی ۲۰هزار میلیارد ریالی واحدهای تولیدی و صنعتی استان گلستان از سوی بانک صنعت و معدن/ پرداخت ۳۲ فقره تسهیلات به طرح های دانش بنیان این استان اولین بار در تجارت گردان. پدیدار شد.

مقاله اصلی

  • منبع خبر : مدیرعامل بانک صنعت و معدن: