مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: تامین ورق خودروی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری است و طی سه سال آینده ۴۵۰ هزار تن به ظرفیت تولید ورق خودروی کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش درآمد نیوز محمدیاسر طیب‌نیا در گفت‌وگو با ایراسین در حاشیه آئین با بیان اینکه در این دوره از فعالیت فولاد مبارکه توسعه‌های خوبی را در مناطقی که کمتر به آنها توجه شده در دستور کار قرارداده‌ایم، اظهار کرد: این توسعه‌ها در استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کردستان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه بنگاه ملی است که انتظار می‌رود متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای سرمایه گذاری کند، ادامه داد: این سرمایه‌گذاری سودده و ارزش آفرین برای سهامداران و اشتغال آفرین برای منطقه است.

اضافه شدن ظرفیت ۴۵۰ هزارتنی به تامین ورق خودرو طی ۳ سال آینده

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به بهره برداری از خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد اظهار داشت: این طرح ۲۰۰ هزار تنی و تامین کننده نیاز فولاد تاراز است و ظرف چند ماه آینده خط دوم ۲۵۰ هزار تنی و اسیدشویی ۵۰۰ هزار تنی را در مدار خواهیم داشت.

وی در خصوص کلنگ‌زنی خط تولید ورق گالوانیزه خودرویی شماره ۲ شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز افزود: این پروژه نیز برای توسعه خط ورق خودرویی بهره برداری خواهد شد، شرکت ورق خودرو در حقیقت تنها تامین کننده ورق‌های خوردویی کشور است اما نیاز کشور تامین نمی‌شود و نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه در این حوزه هستیم، با اضافه شدن ۴۵۰ هزار تن ظرفیت جدید به این کارخانه طی سه سال آینده نیاز داخل را به طور کامل مرتفع ‌می‌کنیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در توسعه‌ها، تخصیص ارز و در توسعه‌های انجام شده تامین خوراک است، گفت: این دغدغه‌ها با وزیر صمت مطرح شد، کشور با توجه به افزایش ظرفیت تولید خودرو نیازمند ورق خودرویی است و در تامین ورق مربوطه به دلیل محدودیت در تخصیص سهمیه‌ها و تخصیص بهینه ارز، ورق خودرو نمی‌تواند با ظرفیت کامل کار کند از این رو وزیر صمت قول اصلاح سهمیه‌ها و تخصیص ارز را به ما داد تا بتوانیم نیاز صنایع پایین دستی را مرتفع کنیم.