وزیر انرژی عربستان گفت: امیدوارم بتوانیم با پایبندی کامل به توافق اوپک پلاس، بازار نفت را از شوک‌های وارد شده در سال گذشته میلادی خارج کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، عبدالعزیز بن‌سلمان امروز (دوشنبه، ۱۵ دی ماه) در افتتاحیه سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس، با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۰ برای همه سالی پرچالش بود و امیدواریم امسال برای رفع این چالش‌ها گام برداشته شود، اظهار کرد: در سال ۲۰۲۰ توافق تاریخی کاهش تولید اوپک شکل گرفت که ستودنی است و بیشترین مقدار پایبندی را هم در اوپک پلاس ثبت کردیم.‌
وی افزود: امیدواریم بتوانیم پایبندی کامل را ادامه دهیم و بازار نفت را از شوک‌های وارد شده در سال گذشته میلادی خارج کنیم.
وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه خبر کشف واکسن کرونا بسیار خوشایند و اتفاق بسیار خوبی در جهان است که سبب ظهور امیدواری در بازار نفت شد، ادامه داد: اگر بد عمل کنیم ممکن است نتیجه عکس دریافت کنیم، تردید هنوز در بازار نفت بالاست و باید برای پایبندی کامل تلاش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه نباید مغرور شویم، گفت: اکنون زمان استراحت نیست و نقش ما در مسیری که در آن گام گذاشتیم بسیار تعیین‌کننده است.