امروز چهارشنبه مورخ ۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ و به میزبانی وزارت نیرو، دومین جلسه ارزیابی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر برگزار شد و در این جلسه آخرین دستاورد‌های روابط تجاری ایران و قطر مورد بررسی قرار گرفت.

در دومین جلسه ارزیابی کمیسیون مشترک ایران و قطر، تسهیل تجاری دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار درآمد نیوز، مجتبی اکبری دبیرکمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر تسهیل و تسریع تجاری ایران و قطر را مورد تاکید قراردادند.

مجتبی اکبری رییس مرکز امور بین الملل: روابط  دو کشور ایران و قطر بسیار دوستانه است و رهبرا ن سیاسی روابط برادارانه خوبی دارند.  در تلاشیم با توجه به روابط سیاسی بسیار خوب  دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی را هم به همان سطح ارتقا یابد.

اکبری در ادامه گفت: برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران وقطر در آذر ماه سالجاری در جزیره کیش با حضور مقامات ارشد دولتی دو کشور و مشارکت تجار ایرانی و قطری برگزار می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: به منظور بهبود روابط اقتصادی و تجاری ایران و قطر مقرر است تا کمیته پیگیری برای نهایی‌سازی مفاد سند هشتم اقتصادی دو کشور با حضور دستگاه‌های مهم تشکیل شود.

دستگاههای دولتی و تجاری در روابط تجاری با قطر حرفه ای تر عمل کنند

در ادامه این نشست «عباس عبدالخانی» رایزن تجاری ایران در قطر گفت: ساختار اقتصادی قطر، اقتصاد تک محصولی است و به همین دلیل رهبران قطری برنامه‌ریزی منسجمی را برای توسعه مبادلات غیر‌نفتی در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: قطری ها بدنبال کالاهای گران و برند هستند. بنابراین دستگاههای دولتی و تجاری ایرانی در برند سازی و روانشناسی نیازهای قطری باید حرفه ای تر عمل کنند.

عبدالخانی در همین رابطه ادامه داد: تلاش قطری‌ها برای خروج از اقتصاد تک محصولی، زمینه و بستر‌های مناسبی را برای افزایش سطح تعاملات اقتصادی بین المللی شان فراهم کرده است.

وی در پایان اضافه نمود : با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر نیرو در آینده شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری ایران و قطر خواهیم بود.

گفتنی است؛ این نشست با توجه به مسئولیت وزارت نیرو به عنوان متولی ایرانی کمیسیون مشترک ایران و قطر، با حضور نمایندگان ارشد دستگاههای دولتی و روسای بخش خصوصی  برای ارایه آخرین اقدامات صورت گرفته درسند اجلاس هشتم  که در خرداد ماه سال گذشته در دوحه به امضای وزیر نیرو و وزیر صنعت و تجارت قطر  کشور رسیده بود  تشکیل و مورد ارزیابی قرار گرفت.