اهواز- درآمد نیوز – مدیر عامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: پس از وقفه هفت ساله ناشی از تحریم ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، تجهیزات جدید شامل ۱۰ شافت شلیک لوله‌سازی تامین و در خطوط تولید این شرکت نصب و در حال راه اندازی است.

نادر جعفر یوسفی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آخرین بار که این شرکت موفق به تامین این تجهیزات شد ۱۵ سال پیش بود و مجددا در سال ۱۳۹۲ درخواست گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای خرید شافت‌های شلیک لوله سازی به شرکت آلمانی سازنده این قطعات ارائه شد اما تامین آنها به دلیل تحریم های اعمال شده با وقفه هفت ساله همراه شد.

وی ادامه‌داد: با نصب و راه اندازی این قطعات گروه ملی صنعتی فولاد ایران علاوه بر افزایش حجم تولید، کشور را از واردات لوله‌های بدون درز و جریانی پرکاربرد در صنعت نفت و گاز بی‌نیاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تاکید براینکه خطوط کارخانه لوله سازی این شرکت برای نصب شافت های شلیک لوله در حال اورهال هستند بیان‌داشت: خطوط تولید کارخانه لوله سازی این گروه فولادی در دی‌ماه امسال موفق به ثبت رکورد تولید محصول به میزان یک هزار و ۵۰۴ تن شد که در طول چهار سال گذشته بی‌سابقه است.

یوسفی تامین این قطعات و عبور از تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را نتیجه پیگیری و تلاش‌های شبانه روزی اداره خرید شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران دانست و افزود: نصب شافت‌های شلیک لوله سازی قطعا روند تولید محصول در این گروه فولادی را افزایش خواهد داد.

وی تصریح‌کرد: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است، تلاش مجموعه شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران تحقق هرچه بهتر این شعار است و افزایش تولید در ۱۰ ماه گذشته سال جاری نشان دهنده این امر است.

مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران با بیان اینکه طی سال گذشته در این مجموعه صنعتی ۲۲۳ هزار تن انواع محصولات نوردی و شمش فولاد تولید شده است گفت: با تلاش و پشتکار مجموعه کارکنان این شرکت حجم تولید این محصولات در سال جاری تاکنون به ۳۶۸ هزار تن رسیده است.

در سال ۱۳۴۲ نخستین کارخانه نورد فولاد کشور به‌منظور تولید انواع میلگرد ساده، میلگرد آج دار و نبشی، در شهر اهواز تاسیس شد. خطوط تولیدی با نصب تجهیزات و مونتاژ ماشین آلات با ظرفیت سالیانه ۶۵ هزار تن، در سال ۱۳۴۶ راه‌اندازی و به تدریج سایر کارگاه‌ها و فرایندها به آن افزوده شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مجموعه‌ صنعتی با داشتن خطوط و محصولات متنوعی از فرایندهای نورد و فولادسازی به نام گروه ملی صنعتی فولاد ایران نام گذاری شد.

با اجرای طرح های توسعه و بازسازی خطوط تولید طی سال های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۵ ظرفیت تولید در این گروه فولادی افزایش و کیفیت محصول، سیستم‌های بهره برداری و کنترل تولید ارتقاء یافت.