آمریکا یک افسر سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (AMAN) را تحریم کرد.

به گزارش درآمد نیوز آمریکا یک افسر سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (AMAN) را تحریم کرد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از آناتول، وزارت خزانه داری اعلام کرد که تال دالیان نرم افزار‌های جاسوسی را توسعه داده و مستقر کرده است که مقامات و روزنامه‌نگاران آمریکایی را هدف قرار می‌دهد.

بر اساس بیانیه آمریکایی و رسانه‌های عبری، ایالات متحده او را به دلیل نقشش در توسعه و انتشار نرم افزار‌های جاسوسی که مقامات و روزنامه نگاران آمریکایی را هدف قرار می‌داد، تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری نام دو شخص و پنج نهاد مرتبط با اینتلکسا مستقر در یونان را در لیست تحریم قرار داد.

او توضیح داد که تحریم‌ها شامل تال دیلیان، رئیس و موسس شرکت نیز می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی، از جمله یدیعوت آحارونوت و تایمز رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دیلیان افسر سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (AMAN) است.

این تحریم‌ها همچنین سارا هامو، همسر دیلیان و شریک اینتلکسا را به دلیل ارائه خدمات اداری به این شرکت هدف قرار داد.

بر اساس این بیانیه، تحریم‌هایی علیه سایر نهاد‌های مرتبط با «اینتلکسا» از جمله «سیتروکس AD» مستقر در مقدونیه شمالی، «سیتروکس هلدینگ ZRT» مستقر در مجارستان و «تالستریس لیمیتد» مستقر در ایرلند برای نقش آن در توسعه و توزیع نرم افزار‌های جاسوسی معروف به Predator اعمال شد.

این نشان می‌دهد که مشمولان تحریم‌ها، تکنولوژی نرم‌افزار جاسوسی تجاری را که برای هدف قرار دادن آمریکایی‌ها از جمله مقامات دولتی و روزنامه‌نگاران مورد استفاده قرار می‌گرفت، توسعه داده، و توزیع کرده‌اند.

نویسنده: اصغر علی کرمی