رئیس قوه قضائیه گفت: پیشگیری از وقوع جرم از اهداف مهم قوه قضائیه است که این مهم در گرو گسترش فناوری می‌تواند مؤثر باشد.

به گزارش درآمد نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در آئین بهره‌برداری از دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات و طرح‌های عمرانی قوه قضائیه اظهار کرد: تحول به معنای آن است که وضعیت موجود شناسایی شده و نسبت به ترسیم وضعیت مطلوب اقدام صورت گیرد و فاصله بین این دو وضعیت را تا حد ممکن کم کنیم و این امر را به منظور سهولت دسترسی مردم به عدالت انجام دهیم.

وی افزود: مهم‌ترین اثر تحول فناورانه در قوه قضائیه تسهیل شدن و تسریع دسترسی مردم به عدالت است، در نتیجه افتتاح و عملیاتی شدن پروژه‌های فناورانه در دستگاه قضائی به میزان ۴ میلیون مراجعه به دادگستری‌ها کاسته شده است و این امر علاوه بر تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت سبب حفظ کرامت آن‌ها نیز می‌گردد و این امر از محوری ترین اهداف حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند است.

الله رئیسی با بیان اینکه افزایش سرعت، دقت و شفافیت از ویژگی‌های کار فناورانه است گفت: ۷۰ درصد سند تحول در راستای گسترش فناوری است؛ در واقع سند تحول سندی فناورانه پایه است که به موجب آن دسترسی به عدالت برای همگان تسهیل می‌شود.

رئیس دستگاه قضا افزایش تعامل الکترونیکی میان قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی را از نتایج و اهداف حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند دانست.

وی گفت: ۴ میلیون مراجعه به دادگاه‌ها با سامانه‌های هوشمند کم شده است که این عدد قابل تقدیر است، اینکه حدود ۷۰ درصد سند تحول در راستای توسعه فناورانه است تا دسترسی به عدالت تسهیل شود.

رئیسی بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم از اهداف مهم این دوره است که در گرو گسترش فناوری می‌تواند مؤثر باشد، استفاده از هوش قضائی برای دادرسی‌های سریع بسیار مؤثر است، دادگاه‌های برخط فراهم شده برای تسریع کار مؤثر است.

در حال تکمیل…