تهران- درآمدنیوز- سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیاء و راه‌اندازی مجدد یک‌هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال در ۹ ماهه سال ۹۹ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و تحقق ۷۸ درصدی برنامه‌ها در این حوزه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اصغر مصاحب»‌ افزود: با راه‌اندازی مجدد این واحدها، برای ۱۹ هزار و ۴۴۶ نفر اشتغال‌زایی یا تثبیت شغل شده است.

وی بیان‌داشت: اکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیش از ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که نزدیک به ۹ هزار و ۲۰۰ مورد از آن‌ها غیرفعال و راکدند.

مصاحب توضیح‌داد: امسال در مرحله نخست احیاء یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و در بازنگری برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه‌اندازی مجدد دو هزار واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه‌داد: با توجه به برنامه‌ریزی احیاء ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده بیش از ۷۲ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

مصاحب گفت: رشته صنایع شیمیایی با ۲۹۰ واحد، صنایع فلزی با ۲۷۵ واحد و صنایع غذایی با ۲۴۰ واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدد راه‌اندازی شده، به‌طور متوسط ۱۷ نفر است و سرمایه‌گذاری انجام شده برای احیاء این واحدها بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، تامین مالی، اخذ شریک سرمایه‌گذار، تامین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و غیره انجام شده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۷ مرکز خدمات فناوری و کسب‌و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۷ هزار و ۸۶۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۵۵۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.