مدیر عامل بانک توسعه تعاون به نقش مهم این بانک در حمایت از واحدهای دانش بنیان و استارتاپ ها اشاره نمود.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون به نقش مهم این بانک در حمایت از واحدهای دانش بنیان و استارتاپ ها اشاره نمود.

به گزارش درآمدنیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی نشست با مدیران پارک علم و فناروی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امروزه شاهد هستیم محصولات و خدمات دانش بنیان در صنایع کشور موجب کاهش نیاز کشور در واردات و زمینه ساز تصمیمات راهبردی و هوشمندانه در صنایع کشور شده است و از این رهگذر، پیشرفت‌های درخور توجهی در صنایع گوناگون رخ داده است.
وی همکاری بانک توسعه تعاون با دستگاه‌های متولی فناوری و نوآوری کشور از قبیل معاونت علمی و فناروی رییس جمهور، صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک‌های فناوری را بسیار دیرینه اعلام نمود و گفت: تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای عاملیت فیمابین منجر به حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان و ایجاد ارزش افزوده مناسب و تحقق تجارب ارزشمند در عرصه‌های گوناگون صنعتی شده است.
مهدیان خاطرنشان کرد: بسیار ارزشمند است که سهم زیادی از فرآیندهای پیچیده و مهم مهندسی در صنایع دریایی، نفت و گاز، کشتیرانی و صنایع راهبردی نیز از طریق پیشرفت دانش بومی و متخصصین داخلی انجام می‌شود و شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها به صنایع سنگین ورود پیداکرده و نخبگان با اتکا به دانش و تخصص خود کشور را از مراجعه دائمی به شرکت‌های خارجی جهت تعمیرات اساسی تجهیزات پیشرفته صنایع بی‌نیاز نموده و همچنین در ساخت و ایجاد بخش مهمی از ماشین‌آلات صنعتی به مرحله خودکفایی رسیده‌اند.
سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌های حاصله واحدهای دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها در صنایع دریایی گفت: بانک توسعه تعاون در ساخت بزرگ‌ترین شناور تفریحی کشور مشارکت نموده و مراحل اجرا و ساخت آن طی ماه‌های گذشته به اتمام رسیده است و با ازسرگیری برنامه‌های گردشگری پس از بحران کرونا، این شناور از مزیت‌های جنوب کشور جهت جذب مسافر و گردشگر دریایی خواهد بود. وی همچنین به تأمین مالی شناورهای پشتیبان صیادی اشاره نمود و افزود: حضور این شناورها در افزایش بازدهی و کارآمدی شناورهای صیادی نقش مهمی ایفا می‌نماید و موجب افزایش درآمد و تسریع در چرخه صیادی و تحویل به بازار گشته است.
عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به تأمین مالی بانک توسعه تعاون در نوسازی ناوگان مسافربری مسیرهای مهم دریایی جنوب کشور افزود: تجارب بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات به صنایع راهبردی کشور ارزنده بوده است.
امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز به نقش مهم تفاهم‌نامه میان بانک توسعه تعاون و پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اشاره نمود و افزود: سازوکار مناسبی برای حمایت مالی از طرح‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای فناورانه واحدهای مستقر در این مرکز طراحی و به اجرا درمی‌آید.
کوروش پرند رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی توضیحات جامعی از نحوه فعالیت شتاب‌دهنده‌ها، منتورها، استارتاپ‌ها و سایر فعالین پارک فناوری ارائه نمود و خاطرنشان کرد: ارکان مهم پیشرفت و فناوری در این مرکز گرد هم آمده‌اند و علاوه بر شتاب‌دهنده‌های فعال در عرصه‌های فنی و مهندسی؛ بخش‌های تخصصی و توانمندسازی در حوزه مشاوره مالی و منتورینگ، عاملیت و کارگزاری، تسهیلات مالی، سرمایه‌گذاری و مشارکت، تولید محتوای تخصصی و رسانه‌های اجتماعی نیز مشغول به فعالیت هستند.
گفتنی است در این جلسه حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری بانک توسعه تعاون و عزیز گرد مشاور اقتصادی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی نیز نقطه نظرات تخصصی در خصوص همکاری‌های مشترک و تنظیم تفاهم‌نامه را ارائه دادند.
در این جلسه اعضای چندین شتاب‌دهنده فعال درزمینه صنایع دریایی، حفاری صنایع نفت و گاز و ساخت شناور دریایی به تبیین اقدامات و فعالیت‌های خود در مرکز مبادرت ورزیدند.