عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری بر ضرورت تسریع در راه اندازی باشگاه فعالان زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها تاکید کرد.

به گزارش درآمد نیوز: علی آقامحمدی در نشست بررسی پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها با بیان این مطلب، افزود: صنعت طلا و جواهر و فلزات گرانبها باید خود را جزئی از حاکمیت قلمداد نماید، فعالان این حوزه معتمد نظام هستند و باشگاه فعالان این حوزه باید هرچه سریع تر ایجاد شود تا کارها را جلو ببرد.
وی همچنین بیان کرد: در ابتدا فعالان بزرگ و مهم این حوزه چیدمان کار را در دست بگیرند و به تدریج سایر فعالان به این باشگاه اضافه شوند.

تولید طلا به یک رشته فعالیت زنده مبتنی بر ساخت داخل تبدیل شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: باید به فعال شدن ظرفیت‌ها و شناخت توانمندی‌ها در این حوزه کمک شود و تولید طلا به یک رشته فعالیت زنده مبتنی بر ساخت داخل تبدیل گردد.

آقامحمدی همچنین تصریح کرد: در این راستا سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایمیدرو زمینه را برای بهره برداری هرچه بیشتر بخش خصوصی فعال نمایند.

وی همچنین ادامه داد: آزمایشگاههای مرجع و کنترل کیفیت باید با تسریع و تسهیل فرایندها و کاهش بروکراسی اداری مسیر فعالیت در این زنجیره صنعتی را هموارتر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری همچنین ایجاد دفاتر و اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در فرودگاه ها با هماهنگی گمرک را مورد تاکید قرار داد.

تشکیل پنجره واحد فعالیت در زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها

وی همچنین گفت: باید پنجره واحد فعالیت در این زنجیره صنعتی تشکیل شود و یک ساختار برای تداوم آن به وجود آید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی و تشکل های تخصصی برای تکمیل زنجیره ارزش فلزات گرانبها، از وزارت صمت به ویژه معاونت امور صنایع برای برگزاری نشست های هم اندیشی با حضور دستگاه های تصمیم گیر و تشکل های تخصصی و همچنین تدوین سند راهبردی توسعه صنعت فلزات گرانبها تشکر کرد.

گفتنی است در این جلسه که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد فعالان بخش خصوصی و نمایندگان سازمان ملی استاندارد و گمرک جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه های اجرایی به بررسی محورهای پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها پرداختند و نظرات خود را ارایه دادند.