مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ۳ عامل کاهش بروکراسی اداری ، تسهیل فرآیند صدور مجوز های سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات بانکی را از عوامل جذب سرمایه‎ گذاری در منطقه دانست.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ۳ عامل کاهش بروکراسی اداری ، تسهیل فرآیند صدور مجوز های سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات بانکی را از عوامل جذب سرمایه‎ گذاری در منطقه دانست.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس حسن خلج طهرانی در رابطه با چگونگی جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‎ های موجود در این منطقه گفت: جذب سرمایه‌گذاری تابع عوامل متعددی از جمله بهبود زیر ساخت‎ها تسهیل فضای کسب و کار وکاهش بروکراسی اداری و اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید است بهبودهای صورت گرفته در بخش زیرساخت‎های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در حوزه آب ، گاز، برق و فراهم نمودن زمین‎ های مورد نیاز سرمایه گذاران یکی از عوامل ترغیب سرمایه‎ گذاران به سرمایه ‎گذاری در این منطقه بوده است.

وی ادامه داد: افزایش نقدینگی در کشور و هدایت بخشی از نقدینگی به بخش تولید ، پایین بودن هزینه‎ های نیروی انسانی و افزایش نرخ ارز از طریق افزایش درآمد های صادراتی تقاضای سرمایه ‎گذاری را افزایش داده و منجر به جذب ۳برابری سرمایه‎ گذاری در سال ۹۹ نسبت به سال‎های گذشته به طوری که در سال گذشته ۹ قرارداد سرمایه‎ گذاری منعقد و در ۳ماهه نخست سال جاری ۸ قرار داد منعقد شده است.مدیر عامل منطقه ویژه درباره میزان جذب سرمایه در مدت ۱۶ ماه گذشته گفت: سرمایه‎ گذاری صورت گرفته در سال ۹۹ طبق اظهار نظر سرمایه‎ گذاران در صورت اجرای کامل طرح‎ ها میزان ۶۱۰۰ میلیون دلار با ظرفیت اشتغال‎زایی حدود۱۷۰۰ نفر بوده است.

وی کاهش اداری بروکراسی اداری، تسهیل فرآیند صدور مجوز های سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات بانکی را از عوامل جذب سرمایه‎ گذاری در منطقه دانست پیش ‎بینی کرد که حجم سرمایه گذاری در سال جاری افزایش یابد .

خلج طهرانی با بیان اینکه افزایش سرمایه گذاری‎ های صورت گرفته دارای پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی بر سطح رفاه و اشتغال منطقه بوده است، افزود: بیکاری و اشتغال نداشتن در یک منطقه می‌تواند منجر به اختلالت رفتاری و بروز تنش های اجتماعی وسیاسی شود که با افزایش اشتغال از طریق افزایش درآمد و کاهش فقر می تواند از بروز این مساله جلوگیری کرد.

وی افزود: توسعه فعالیت های صنعتی در منطقه باعث افزایش اشتغال بومیان شده و از طرفی منجر به اشتغال‌زایی برای بخشی از نیروی کار غیر ماهر نیز شده است.

وی اظهار داشت ، انتقال تکنولوژی ، دانش فنی از دیگر پیامدهای مثبت سرمایه‎ گذاری در منطقه بوده که نهایتا منجر به درآمدزایی می‌شود.