یک شرکت دفاعی ژاپنی در پی تصمیم دیوان بین المللی دادگستری قصد دارد به همکاری خود با اسرائیل پایان دهد.

به گزارش درآمد نیوز یک شرکت دفاعی ژاپنی در پی تصمیم دیوان بین المللی دادگستری قصد دارد به همکاری خود با اسرائیل پایان دهد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از آناتول، یک شرکت دفاعی و هوانوردی ژاپنی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد «یادداشت تفاهم همکاری راهبردی» با یک شرکت فناوری نظامی اسرائیل را پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه تل‌آویو خاتمه دهد.

هاچیمورا تسویوشی، هماهنگ کننده ارشد مالی در شرکت دفاعی و هوانوردی ژاپنی ایتوچو اویشن، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

او گفت که با تصمیم دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه تل‌آویو، تصمیم گرفته‌اند در همکاری‌های موجود با شرکت فناوری نظامی اسرائیل «البیت سیستمز» تجدیدنظر کنند.

وی تأیید کرد که آن‌ها فعالیت‌های جدید را در چارچوب “یادداشت تفاهم همکاری استراتژیک” با شرکت اسرائیلی به حالت تعلیق درآورده اند و برنامه‌هایی برای پایان دادن به آن تا پایان فوریه امسال دارند.

شرکت‌های ژاپنی و اسرائیلی در مارس ۲۰۲۳ “یادداشت تفاهم برای همکاری استراتژیک” منعقد کردند.

دادگاه بین‌المللی دادگستری در ۲۶ ژانویه به اسرائیل دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم شامل متن «آتش‌بس» نشد.

همچنین در ۱۱ و ۱۲ ژانویه، دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب “جنایت نسل کشی” علیه فلسطینیان در نوار غزه برگزار کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی