شرکت ورق خودرو چهار محال بختیاری با حضور در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ۱۹ تا ۲۱ دی ماه در محل برج میلاد قطعات و تجهیزاتی که در این شرکت طراحی و بومی سازه شده بود را به نمایش در آورد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهار محال بختیاری، شرکت ورق خودرو چهار محال بختیاری با حضور در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ۱۹ تا ۲۱ دی ماه در محل برج میلاد قطعات و تجهیزاتی که در این شرکت طراحی و بومی سازه شده بود را به نمایش در آورد.
مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهار محال بختیاری در خصوص حضور این شرکت در جشنواره گفت: بومی ‌سازی قطعات و تجهیزات علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، باعث خود باوری، اشتغال‌زایی و ایجاد انگیزه در بنگاه‌های اقتصادی می‌شود و مقدمات پویایی، رشد و تعالی صنایع کشور را مهیا می‌نماید.

حمید شجاعی افزود: بدیهی است تا زمانی که یک کشور نتواند اهرم‌های فنی لازم را برای تحقیق و توسعه، فراگیری علوم کاربردی و تبدیل آن به دانش فنی مورد استفاده در بنگاه‌های اقتصادی تأمین کند، تسلط بر فرآیند بومی سازی دانش فنی امکان ‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: در همین راستا شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری به عنوان تنها شرکت تولیدکننده ورق گالوانیزه مورد نیاز صنایع خودروسازی و لوازم خانگی که سالانه ۴۰۰ هزار تن از مواد اولیه صنایع پایین دستی خود را تأمین می‌کند، مهم‌ترین استراتژی خود را بر اصل هم افزایی و تعامل گسترده با مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی معتبر کشور، استفاده از منابع داخلی برای رفع نیازهای اساسی و بهره مندی بهتر از استعدادهای داخلی قرار داده و همواره برای تحقق یا به بیان دیگر، اجرای حداکثری این استراتژی کوشیده است.

شجاعی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین منابع داخلی این شرکت، وجود سرمایه‌های انسانی متخصص و توانمندی هستند که با تکیه بر دانش فنی و توانایی‌های بسیار خود، مجدانه روش‌های مختلفی از جمله مهندسی معکوس را به کار گرفته و توانسته‌اند با بومی سازی، بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه واحد دفتر فنی این شرکت به روش‌های مختلف سعی کرده که از تمامی ظرفیت‌های موجود نظیر استعدادهای حاضر در داخل کشور در زمینه بومی سازی، حداکثر بهره برداری را داشته باشد اظهار داشت: به همین دلیل با استفاده از ابزارهایی نظیر شرکت در نمایشگاه‌های مختلف در سراسر کشور و نمایش نیازمندی‌های خود، سعی در استفاده از نخبگان داشته و دارد.

مدیر عامل شرکت ورق خودرو در پایان بیان کرد: تجربیات موفق برگزاری نمایشگاه‌های سالانه بومی سازی قطعات و تجهیزات، شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری را بر آن داشت تا در ادامه مسیر با حضور برجسته‌تر در چنین رویدادهای علمی-پژوهشی، توانمندی‌‌ها و همچنین نیازهای فنی خود را به نمایش بگذارد و در راه تقویت جایگاهش در زنجیره ارزش فولاد کشور، بیش از پیش از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در مسیر بومی سازی استفاده کند.