آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان، عصر روز سه شنبه ۲۶ دی ماه با حضور وزیر کشور و جمعی از مقامات سیاسی و اقتصادی ایران و پاکستان در چابهار برگزار شد

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه از حوزه‌های صنعت، خودرو، بانک ها، فرآورده‌های نفت‌، گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل، محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی و غذایی، محصولات و تجهیزات‌صنعتی، محصولات شیمیایی و سلولوزی، لوازم‌خانگی، منسوجات و چرم، صنعت ساختمان، صنایع معدنی، فلزات و سنگ‌های قیمتی، محصولات و تجهیزات‌پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات فناور، دانش‌بنیان و های‌تک و منسوجات هستند و کارشناسان بانک توسعه صادرات ایران در غرفه A12 برای ارائه مشاوره و معرفی خدمات و تسهیلات این بانک توسعه ای به فعالین اقتصادی حاضر در نمایشگاه حضور دارند.

احمد وحیدی با تاکید بر اهمیت تبادل اقتصادی در منطقه، گفت: روابط دو کشور بر اساس پیوندهای راهبردی و استراتژیک فرهنگی و دوستی های عمیقی است که از گذشته وجود داشته و زیربنای تعامل اقتصادی دو کشور به شمار می رود که به نفع همه ملت های منطقه خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی بین ایران و پاکستان، اظهار داشت: تعامل با همسایگان، سیاست راهبردی دولت سیزدهم بوده و تحقق این هدف در گرو توسعه تعامل اقتصادی دو کشور است.
وزیر کشور اولین گام در مسیر تعامل اقتصادی بین دو کشور را شناخت ظرفیت های متقابل دانست و گفت: باید اعتراف کنیم که ایران و پاکستان ظرفیت های یکدیگر را به خوبی نمی شناسند.
وحیدی اذعان داشت: ترجیح ما این است که هرآنچه نیاز وارداتی داریم، از کشورهای همسایه تامین شود و این گمان می رود که همین ترجیح را کشورهای دیگر نسبت به ایران دارند و البته کیفیت کالا، قیمت تمام شده و مزیت ترانزیتی بر این تصیمیم بی تاثیر نیست.‌
وزیر کشور با تاکید دوباره بر اینکه نگاه اقتصادی در منطقه، منافع ملت ها را تامین می کند، از شرکت کنندگان داخلی و خارجی حاضر نمایشگاه ، خواست تا نقش موثر و سزاواری را در این زمینه ایفا کنند. وی افزود: روابط ما با پاکستان، تاریخی و مرزهای ما مرزهای صلح و دوستی بوده و از قرابت فرهنگی فراوان برخوردار است و این ویژگی ها می تواند بسترساز توسعه تعامل فی مابین دو کشور باشد.
وحیدی با بیان اینکه در حال حاضر مرز زمینی فعال بین ایران و پاکستان وجود دارد گفت: این توان در دو کشور وجود دارد که ظرفیت مناطقی مانند ریمران و میرجاوه را بالفعل برسانیم.

همجنین در این مراسم رایزن سفارت پاکستان در ایران، ضمن تبریک به حاضرین در جلسه برای برگزاری نمایشگاه، گفت: دولت پاکستان، مفتخر است که ایران، این رویداد تجاری را به صورت ویژه برای پاکستان، طراحی کرده است.

*«عامر حسین* » افزود: برگزاری این نمایشگاه حاکی از اهمیت و علاقه ایران به پاکستان است و بی تردید به همین اندازه از سوی پاکستان، احترام و ارزش نسبت به کشور ایران وجود دارد.
وی با اشاره به رشد تجارت بین ایران و پاکستان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توسعه دامنه همکاری های بین دو کشور، شاهد رشد گسترده تبادلات تجاری و اقتصادی خواهیم بود.

این نمایشگاه تا ۲۹ دی ماه پذیرای حضور فعالان اقتصادی و علاقه مندان به تجارت با پاکستان است.