با هدف حصول اطمینان از انطباق فرآیندها و فعالیت‌های شرکت فولاد خوزستان با استانداردهای بین المللی، ممیزی شخص ثالث در زمینه نظام مدیریت انرژی و افزایش خشنودی و رضایت مشتریان انجام گردید و گواهینامه‌های ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ و ۴۵۰۰۱ به صورت غیرحضوری تمدید گردید.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان، ممیزی‌های شخص ثالث در زمینه نظام مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ ویرایش سال ۲۰۱۸ با سر ممیزی مهندس صدری و ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ ویرایش ۲۰۱۸ به سرممیزی دکتر جهان بین انجام گردید.
محمود اکابر نماینده مدیرعامل در نظام مدیریت یکپارچه در این باره اظهار داشت: در این دوره از ممیزی‌ها، تمامی فرآیندهای مرتبط با رسیدگی به شکایت مشتریان و افزایش سطح خشنودی و رضایت مشتری و همچنین فرآیندهای مرتبط با مدیریت انرژی، مورد ممیزی قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس نتایج حاصل از یافته‌های این دوره ممیزی، مبتنی بر  معیارهای مرجع، این سه گواهینامه، به مدت یک سال از سوی سرممیزان جهت تمدید مورد توصیه قرار گرفتند.
اکابر اظهار داشت: لازم به ذکر است که در این دوره ممیزی شخص ثالث، مدیریت‌های تحقیقات و بازاریابی، مدیریت فروش داخل و مدیریت صادرات، مدیریت کنترل کیفی، مدیریت استراتژی و تعالی، مدیریت تضمین کیفیت، مدیریت فناوری فولادسازی، در پاسخگویی در قبال موارد و سوالات مطرح شده بر اساس الزامات ایزو  ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ مشارکت و مسئولیت داشتند.
نماینده مدیرعامل در نظام مدیریت یکپارچه گفت: تمدید مجدد این گواهی‌نامه‌های بین المللی، نشانه تعهد و حمایت مدیریت ارشد شرکت فولاد خوزستان از منافع ذینفعان متناسب با فرآیندهای کسب و کار و به ویژه مشتریان داخلی و خارجی و توجه به اهمیت افزایش خشنودی مشتریان و مصرف‌کنندگان شمش فولادی می‌باشد.
وی در خصوص کسب گواهی بین المللی نظام مدیریت انرژی گفت: در این دوره ممیزی از فرآیندها و فعالیت‌های مختلف در حوزه انرژی سیالات، تامین مواد اولیه احیا و فولادسازی، مواد مصرفی و قطعات و تجهیزات و نیز پیمانکاران، مدیریت آموزش، اهداف، شاخص‌ها، ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط، فرآیند مهندسی کارخانه، کالیبراسیون و نیز ممیزی داخلی صورت پذیرفت. نتایج حاصل از یافته‌های این دوره ممیزی منجر به تمدید گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ و همچنین  نظام مدیریت انرژی بر اساس ویرایش جدید استاندارد ۲۰۱۸ که فقط تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ اعتبار دارد، گردید.
اکابر در پایان اظهار داشت: تمدید این گواهینامه های نظام مدیریت نشانه تعهد و حمایت مدیریت ارشد شرکت فولاد خوزستان در توجه مستمر به منافع  ذینفعان و از جمله بهره‌وری عملیات تولید و انرژی و توسعه آینده ای پایدار در توجه به موضوع خاص ذینفعان و از جمله بهره‌وری عملیات تولید و انرژی می‌باشد.