وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که آماده است تا هر موسسه مالی خارج از روسیه را که سیستم پرداخت این کشور را به کار می‌برد، تحریم کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که آماده است تا هر موسسه مالی خارج از روسیه را که سیستم پرداخت این کشور را به کار می‌برد، تحریم کند.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از راشاتودی، کشور‌های متعددی به شبکه مالی میر روسیه پیوسته اند. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آماده است تا هر موسسه مالی خارج از روسیه را که سیستم پرداخت این کشور را به کار می‌برد، تحریم کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، مؤسسات مالی که قرارداد‌های جدیدی با کارت پرداخت ملی (NSPK) منعقد می‌کنند، در خطر حمایت از تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده از طریق استفاده گسترده از سیستم پرداخت ملی میردر خارج از قلمرو روسیه هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل NSPK، ولادیمیر کوملو، را تحریم کرد. پیش از این، ایالات متحده تهدید کرده بود که بانک‌های خارجی، به ویژه موسسات مالی ترکیه را به دلیل همکاری با سیستم میر تحریم خواهد کرد.

تهدید آمریکا به تحریم بانک‌های استفاده‌کننده از سیستم پرداخت میر روسیه

با تحریم ایالات متحده در سال ۲۰۱۴، روسیه شروع به توسعه سیستم پرداخت ملی خود کرد. در آن زمان، مشتریان چند بانک روسی به دلیل محدودیت‌ها به طور موقت قادر به استفاده از ویزا و مسترکارت نبودند.

از زمان معرفی این سیستم پرداخت جدید، بانک‌های روسیه بیش از ۱۲۹ میلیون کارت میر صادر کرده اند که در حال حاضر در ترکیه، ویتنام، ارمنستان، کره جنوبی، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا پذیرفته می‌شوند.