شیراز- درآمدنیوز- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: درصدد هستیم که تولید ماهانه خودرو را به ۶۰ هزار دستگاه افزایش دهیم و شاهد محصولات جدیدتری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد مقیمی پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت ایران خودرو فارس افزود: میزان تولید دستگاه ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته طوری که این میزان در آذرماه در مقایسه با ماه های مشابه در سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه شده و در نظرداریم که میزان تولید را از روزی ۲ هزار دستگاه به ۲ هزار و ۳۵۰ دستگاه تولید برسانیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ظرفیت های موجود صنعت خودرو در استان فارس بیان کرد: از آنجایی که سهامدار اصلی شرکت ایران خودرو فارس هستیم آمادگی خود را برای حمایت از تولیدات اعلام می کنیم تا با ارایه جواز ظرفیت های جدید از سوی سازمان صمت فارس همکاری های لازم را انجام دهیم.
مقیمی افزود: همچنان برای مذاکره حاضریم و برای تولید دستگاه های جدید و به روز، پشتیبانی ظرفیت مرکز تحقیقات ایران خودرو را در اختیار شرکت ایران خودرو فارس قرار می‌دهیم.
 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین با اشاره به توانمندی و پتانسیل های موجود استان فارس گفت: با وجود همه مشکلات در صدد افزایش تولید و اشتغال در شرکت ایران خودرو فارس هستیم.
مقیمی همچنین به انعقاد تفاهم نامه میان شرکت ایران خودرو ایران و شرکت ایران خودرو فارس اشاره کرد و افزود: با انعقاد این تفاهم نامه، ضمانت خرید پنج ساله را از شرکت ایران خودرو فارس تضمین می کنیم چرا که مهم ترین موضوع وضعیت بازار است.

توجه ویژه ای به صنعت خودروسازی فارس صورت بگیرد
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر اهمیت همکاری شرکا گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود حجم تولید در استان در حد قابل قبولی نیست چراکه ما یکی از استان های پرطرفدار خودرو و از بزرگترین نمایندگی ها در سطح کشور هستیم.
وی افزود: انتظار داریم توجه ویژه ای به صنعت این استان صورت بگیرد و فعالیت های تولیدی این شرکت به صورت شبانه روزی انجام شود.

تولید روزانه ۱۸۰ خودرو در فارس با فعالیت ۲ شیفته ایران خودرو فارس
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این نشست گفت: تولید دستگاه های خودرو پژو پارس در این شرکت از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته و میزان تولید سالانه به ۲۰ هزار دستگاه رسیده است.
حمیدرضا ایزدی با تاکید برلزوم حفظ و توسعه واحدهای موجود بخش صنعت فارس و با اشاره به نوسازی ماشین آلات خط تولید افزود: ایجاد سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، حفظ واحدهای موجود و توسعه واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف از محوری‌ترین رویکردهای بخش صنعت استان است و کیفی سازی محصولات داخلی،  توجه به نقدینگی، بازسازی و نوسازی ماشین ‌آلات خط تولید و رشد صادرات نیز به عنوان رویکردهای محوری صنعت فارس در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به میزان تولید و اشتغالزایی صنعت خودرو سازی فارس بیان کرد: تولید روزانه شرکت ایران خودرو فارس  ۸۵ دستگاه‌ خودرو پژو پارس است و اشتغالزایی ۲۰۰  نفر نیروی انسانی را فراهم کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت ها و امکانات لازم میزان تولید روزانه از ۸۵ به ۹۰ دستگاه خودرو خواهد رسید و در صورت  ۲ شیفته شدن فعالیت ها میزان تولید به ۱۸۰ خودرو افزایش می یابد.
ایزدی با اشاره به توسعه زیرساخت های صنعتی بیان کرد: همواره ارتقای کمی و کیفی محصولات و ظرفیت‌های تولیدی سایت ایران خودرو فارس، کیفی‌سازی و تنوع‌بخشی این شرکت بوده و با توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار، جهش تولید، گسترش فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد صنایع پایین دستی را موجب می شود.
 

پیش بینی تولید ۲۰ هزار دستگاه خودرو در فارس در سال ۹۹
مدیرعامل شرکت ایران خودرو فارس نیز در این نشست گفت: در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، حدود ۲۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه تولید خودرو داشتیم که سال ۱۳۹۷ با شروع تحریم ها مشکلاتی در تامین قطعات ایجاد و باعث شد افت ۲۰ درصدی تولید را داشته باشیم.
علی کریمی افزود: روند تولید خودرو در مجموعه ایران خودرو فارس در سال ۱۳۹۸ بهتر شد که در سال ۱۳۹۹ با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با شرکت های تامین قطعات، انتظار داریم این روند بهتر شود.
وی ادامه داد: پیش بینی تولید خودرو در سال ۱۳۹۹، ۲۰ هزار دستگاه است اما با توجه به اینکه در ۲ ماه گذشته خللی در بحث تامین قطعات داشتیم به احتمال زیاد افت ۱۰ درصدی را در این زمینه خواهیم داشت.