تهران- درآمد نیوز- یک شرکت دانش‌بنیان با تولید قطعات یدکی دستگاه‌های حفر تونل، مسیر خودکفایی این صنعت را در کشور هموار کرد.

به گزارش روز شنبه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت دانش بنیان بیش از ۱۵ سال است که در حوزه حفاری مکانیزه و کار با دستگاه‌های TBM  یا حفاری فعالیت می‌کند , به طراحی و ساخت این تجهیزات در کشور اقدام کرده است. این شرکت با شناخت دقیق از تجهیزات تونل و بازارهای داخلی و خارجی قابلیت تامین تجهیزات و قطعات یدکی دستگاه‌های حفار تونل را از داخل و خارج کشور دارد.

علی محمد صاحب مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص دستاوردهای این شرکت گفت: این مجموعه در سال های اخیر وارد حوزه طراحی و ساخت دستگاه‌های حفاری مکانیزه و تجهیزات مرتبط با آن شده است و با اتخاذ سیاست تولید مرحله ای قصد دارد تا سال ١۴٠٠ به دانش تولید ٧٠ درصدی دستگاه های  TBM و میکــرو TBM دست یابد تا بتواند وابستگی این صنعت را به خارج کاهش دهد و گامی در مسیر خودکفایی این صنعت در کشور بردارد.

وی افزود: در زمینه مطالعات زمین شناسی، طراحی و محاسبات تونل، انتخاب ماشین‌های حفار و ارائه راه‌کارهای اجرایی مناسب، از خدمات یک شرکت ایتالیایی که دارای تجربیات ارزشمندی در این زمینه است، استفاده می کنیم.

این فعال فناور ادامه داد: طراحی و ساخت دستگاه‌های حفار تمام مکانیزه TBM و میکرو TBM، طراحی و ساخت سیستم نوار نقاله تونلی، طراحی و ساخت لوکوموتیو و تجهیزات رولینگ استاک و طراحی و ساخت ابزارهای برشی و تجهیزات تونلی از جمله محصولات تولیدی شرکت است.

صاحب بیان کرد: متخصصان این مجموعه قادر به ارائه دامنه وسیعی از خدمات فنی مورد نیاز کارفرمایان در حوزه بازسازی، نصب، راه‌اندازی و راهبری این دستگاه‌ها و تجهیزات هستند. با توجه به شرایط و وضع موجود کشور و تحریم های صورت گرفته و در حال اجرا، ساخت ماشین های مکانیزه در داخل کشور از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

وی یادآور شد: کاهش چشمگیر بهای تمام شده این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، تسهیل در ارائه خدمات پشتیبانی و سفارشی‌سازی دستگاه با توجه به نوع پروژه ها از مزایای کلی ساخت و مونتاژ دستگاه TBM در کشور است.