تولید کنسانتره مس جهان طی ۸ماهه ۲۰۲۲ میلادی، ۳٫۳ درصد افزایش یافت. قیمت جهانی مس نیز پس از نوساناتی، اکنون از مرز ۸ هزار دلار در تن عبور کرده است.

پایگاه خبری درآمد نیوز؛ پس از نوساناتی، اکنون از مرز ۸ هزار دلار در تن عبور کرده است.براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان آگوست ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۱۴ میلیون و ۲۷۷ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۳ میلیون و ۸۲۳ هزار تن بود.

از این میزان، ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۸۵ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۹۱ هزار تن «اروپا» و ۶۲۲ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۸ میلیون و ۱۰۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

فعالان مس جهانی طی ۸ ماهه ۲۰۲۲، حدود ۱۶ میلیون و ۸۳۵ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱٫۹ درصدی است.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۸ ماهه ۲۰۲۲ میلادی، ۲۰ میلیون و ۵۳۵ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۲۰ میلیون و ۵۶ هزار تن)، حدود ۲٫۴ درصد افزایش یافت.

عبور قیمت جهانی مس از مرز ۸ هزار دلار در تن

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه اخیر میلادی (نوامبر) از مرز ۸ هزار دلار در تن عبور کرد و به قیمت ۸۴۰۰ دلار در تن رسید. قیمت این فلز در ماه قبل تا حدود ۷۲۹۰ دلار در تن رسیده بود.