درآمد نیوز ـ ال‌جی الکترونیکس با موفقیت انتقال و دریافت دیتای بیسیم ۶G تراهرتزی را در فاصله بیش از ۱۰۰ متر در محیط باز به نمایش گذاشت. این دستاورد به لطف همکاری با Fraunhofer-Gesellschaft، بزرگترین آزمایشگاه تحقیقات کاربردی اروپا در تاریخ ۱۳ آگوست با انتقال داده‌ها میان Fraunhofer Heinrich Hertz Institute (HHI) و Berlin Institute […]

درآمد نیوز ـ ال‌جی الکترونیکس با موفقیت انتقال و دریافت دیتای بیسیم ۶G تراهرتزی را در فاصله بیش از ۱۰۰ متر در محیط باز به نمایش گذاشت. این دستاورد به لطف همکاری با Fraunhofer-Gesellschaft، بزرگترین آزمایشگاه تحقیقات کاربردی اروپا در تاریخ ۱۳ آگوست با انتقال داده‌ها میان Fraunhofer Heinrich Hertz Institute (HHI) و Berlin Institute of Technology در آلمان کسب گردید.

از آنجایی که ۶G THz برد کوتاهی دارد و در حین انتقال و دریافت بین آنتن‌ها توان خود را از دست می‌دهد، یکی از بزرگترین چالش‌ها در تکامل ارتباطات بی‌سیم ۶G، لزوم تقویت قدرت برای ایجاد یک سیگنال پایدار در فرکانس‌های فوق-پهن‌باند است. ال‌جی، Fraunhofer HHI وFraunhofer و موسسه کاربردی فیزیک حالت جامد(Institute for Applied Solid State Physics (IAF) )، یک ابزار تقویت کننده قدرت را توسعه داده‌اند که برای موفقیت این آزمون تازه بسیار حیاتی بوده است.

این تقویت کننده قدرت توان تولید سیگنال پایدار تا ۱۵ دسیبل بر متر در محدوده فرکانس ۱۵۵ تا ۱۷۵ گیگاهرتز را دارد. ال‌جی همچنین شکل‌دهی تکنولوژی سازگار با پرتو را نیز با موفقیت به نمایش گذاشت که جهت سیگنال را مطابق با تغییرات کانال و موقعیت گیرنده و همچنین سویچینگ آنتن high gain تغییر می‌دهد و سیگنال‌های خروجی تقویت‌کننده‌های مختلف را ترکیب کرده و آن را به آنتن‌های خاص منتقل می‌کند.

با استانداردسازی جهانی که برای سال ۲۰۲۵ و تجاری سازی طی ۴ سال پس از آن هدف‌گذاری شده، شبکه‌های ۶G قادر خواهند بود از انتقال بی‌سیم سریع‌تر و ارتباطات سریع‌تر با تاخیر کم و قابلیت اطمینان بالا پشتیبانی کنند. ۶G بخش کلیدی از اینترنت محیطی فراگیر (Ambient Internet of Everything) خواهد بود که تکنولوژی نوظهوری با هدف بهبود محیط زندگی و کسب‌وکار از طریق حساس‌تر، سازگارتر، خودمختار‌تر شدن و شخصی سازی نیازهای مشتریان با تشخیص حضور و ترجیحات انسانی است.

ال‌جی الکترونیکس پیشرو در تامین تکنولوژی‌های بنیادین ۶G از طریق چندین طرح اولیه مبتکرانه است. در سال ۲۰۱۹ ال‌جی با همکاری موسسه علوم و تکنولوژی پیشرفته کره‌جنوبی (Korea Advanced Institute of Science and Technology) که برجسته‌ترین دانشگاه تحقیقاتی این کشور است، مرکز تحقیقاتی LG-KAIST 6G را تاسیس نمود. در اوایل سال جاری ال‌جی و KAIST تولید کننده جهانی تجهیزات آزمایش و اندازه‌گیری مخابرات بی‌سیم Keysight Technologies Inc را به خدمت گرفتند تا سطح جدیدی از تعامل و مشارکت را آغاز کنند. در ماه ژوئن ال‌جی به عنوان رئیس کارگروه برنامه‌های کاربردی Next G Alliance(گروه خلق نوآوری برای راه حل های صنعت مخابرات (ATIS))انتخاب گردید که برای پیش‌برد فناوری تلفن همراه در بستر ۶G در دهه آینده برای آمریکای شمالی و فراتر از آن فعالیت میکند.

دکتر I.P. Park رئیس و مدیر ارشد فناوری ال‌جی الکترونیکس می‌گوید: «موفقیت این آزمایش نشان می‌دهد ما به استفاده موفق از طیف ارتباطات رادیویی تراهرتز در بستر ۶G نزدیک شده‌ایم. مشارکت‌های موفق ما با موسسات و سازمان‌های تحقیقاتی محلی و جهانی برای پیشبرد و توسعه امکانات ۶G بسیار سودمند بوده‌ است.»

شرکت ال‌جی الکترونیکس
ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریباً در تمام کشورهای جهان حضورداشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بین‌المللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه ال‌جی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم‌خانگی، سرگرمی‌های خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل، برند پریمیوم LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه می‌کند که نام‌های آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.
روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری
شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰
ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com