نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات وزارت صمت در راستای تحقق شعار سال، توجه به همه ابعاد حوزه تولید را یکی از ویژگی‌های بسته پیشنهادی این وزارتخانه دانست.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی ‌و بررسی بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، ضمن تشکر و قدردانی از وزارت صمت گفت: جلسه مذکور که به میزبانی وزارت صمت به منظور تبادل نظر در خصوص بسته پیشنهادی این وزارتخانه در زمینه پشتیبانی و مانع زدایی از بخش تولید و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس، معاونین و مدیران ارشد وزارت صمت و نیز نمایندگان بخش خصوصی برگزار شده بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، یکی از ویژگی‌های این بسته را ارائه آن در سه سطح وزارت صمت، دولت و مجلس دانست و همچنین احصاء و بررسی موانع در حوزه‌های مختلف را از دیگر حُسن‌های این بسته پیشنهادی عنوان کرد.

وی در ادامه جامعیت بسته پیشنهادی، فراگیر بودن و درنظر گرفتن ابعاد مختلف بازدارنده و مانع در بخش تولید را از دیگر ویژگی‌های بسته پیشنهادی وزارت صمت در راستای حمایت و مانع‌زدایی عنوان کرد و گفت: تعدد و کثرت مجوزهای لازم برای انجام یک فعالیت اقتصادی به عنوان یک مشکل مهم احصا و شناسایی شده است که لازم است در این زمینه اقدامات جدی برای رفع آن انجام شود.

مسائل مربوط به حوزه بانکی، تامین نقدینگی برای واحد‌های کوچک و خرد و بخش‌نامه‌های مربوط به حوزه صادرات از دیگر موانع تولید بود که نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به آن‌ها اشاره و خواستار رفع آن‌ها شد.