بانک «هاپوعلیم» و بانک «لیومی» هر کدام با جریمه یک میلیون شِکِل روبرو هستند.

به گزارش درآمد نیوز بانک «هاپوعلیم» و بانک «لیومی» هر کدام با جریمه یک میلیون شِکِل روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل  درآمد نیوز  و به نقل از الجزیره، بانک «هاپوعلیم» و بانک «لیومی» هر کدام با جریمه یک میلیون شِکِل روبرو هستند و این در حالی است که شرکت مالی «اسراکارد» با جریمه ۲۵۰ هزار شِکِلی مواجه است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پوست نوشت که در ضربه جدیدی به بخش بانکداری اسرائیل، موسسات مالی بزرگ قرار است جریمه‌های سنگینی را به دلیل خدمات ضعیف و رعایت ضعیف مقررات و قوانین بپردازند.

بانک هاپوعلیم و بانک لیومی هرکدام با جریمه یک میلیون شِکِلی روبرو هستند، در حالی که شرکت مالی اسراکارد با جریمه ۲۵۰۰۰۰ شِکِلی مواجه است.

بانک اسرائیل پس از تحقیقاتی که توسط مقامات بانک اسرائیل انجام شد، فاش کرد که این تحریم‌ها بخشی از سرکوب قطع خدمات و مسائل مربوط به مشتریان است.

به نوشته این روزنامه، جریمه اعمال شده برای بانک هاپوعلیم در نتیجه بی توجهی آشکار به مقررات نظارت بانکی است.

این بانک با اتهاماتی مبنی بر ممانعت از ورود برخی از مشتریان و عدم ارائه خدمات به کسانی که از قبل وقت قبلی تعیین نکرده بودند، مواجه شد. این تخلف باعث شکایت مشتریانی شد که خود را در خارج از شعبه‌ها سرگردان می‌دیدند. “بازرسی‌های سری” نیز اقدامات غیرقانونی بانک را فاش کرد.

بانک لئومی به دلیل تخلفات وصول بدهی خود را دچار مشکل کرده و اقدامات بانک هاپوعلیم نگرانی‌های جدی در مورد تعهد این بانک به خدمات مشتریان و پایبندی به دستورالعمل‌های نظارتی ایجاد کرده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی