۹۷.۷ همت از ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت مربوط به چهار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، سنگ آهن گل گهر ، سنگ آهن گهر زمین و تامین مواد اولیه فولاد صبانور است

به گزارش درآمد نیوز ۹۷.۷ همت از ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت مربوط به چهار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، سنگ آهن گل گهر ، سنگ آهن گهر زمین و تامین مواد اولیه فولاد صبانور است. مقایسه بهای تمام شده و ارزش بازار این سرمایه گذاری ها به شرح زیر است:

در دی ماه ۱۴۰۱ ، ۱۰۶ میلیارد تومان به مجموع سرمایه گذاری های بورسی واحد تجاری اضافه شده است. بیشترین خرید های دی ماه به شرح زیر است:

همچنین در این ماه شرکت اقدام به فروش ۶ میلیون سهم صندوق امین یکم به ارزش هر سهم ۹۹۴ تومان معادل ۶.۱ میلیارد تومان کرده که زیان ۹۱ میلیونی را به همراه داشته است. در این ماه ، شرکت های سرمایه پذیر مجمعی نداشته و درآمدی از محل سود سهام دریافتی شناسایی نشده است.

ساختار سرمایه شرکت در انتهای آذر ماه ۱۴۰۱ از ۸۸% حقوق مالکانه و ۱۲% بدهی تشکیل شده است. از مجموع ۴.۴ همت بدهی ، ۳.۶ بدهی جاری و مابقی بدهی بلندمدت است. دارایی های جاری واحد تجاری ۴.۵ برابر بدهی های جاری بوده و سرمایه در گردش نیز ۱۳ همت محاسبه شده است. وجوه نقد عملیاتی نیز با افزایش ۱۹% به ۱.۷ همت رسیده است.

درآمد سود سهام شرکت در ۹ ماهه ۱۴۰۱ با جهش ۲۹۶% از ۳۶۵ میلیاردی مقطع مقایسه ای به ۱.۴ همت رسیده است. مجموع درآمد های عملیاتی واحد تجاری نسبت به مقطع مقایسه ای تغییر قابل ملاحظه ای نداشته است ( ۱.۶۳ همت ). سود عملیاتی با کاهش ۱۳۰ میلیاردی به ۱.۵۸ همت رسیده است. سود هر سهم نیز با کاهش ۶۶% نسبت به مقطع مقایسه ای به ۸ تومان رسیده است. ( سرمایه شرکت در دوره جاری با افزایش ۱۰.۸ همتی از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به ۱۹.۲ همت رسیده است).

اهم اطلاعات تابلوی سهم در تاریخ نگارش این مقاله به شرح زیر است :

قیمت پایانی : ۴۶۶ تومان

ارزش بازار : ۸۹۸ هزار میلیارد

نسبت P/NAV : 0.62

منبع: بورس ۲۴