بانک مرکزی در تلاش است تا با اجرای سیاست‌های تثبیت و آرام سازی فضای اقتصادی فضای کسب و کار را بهبود دهد.

به گزارش درآمد نیوز بانک مرکزی در تلاش است تا با اجرای سیاست‌های تثبیت و آرام سازی فضای اقتصادی فضای کسب و کار را بهبود دهد.

قدرت‌اله امام‌ وردی؛ تحلیلگر اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره اهمیت سیاست گذاری‌های بانک مرکزی در راستای رسیدن به ثبات اقتصادی گفت: برنامه ریزی برای ثبات اقتصادی بدین جهت حائز اهمیت است که اصولا سرمایه گذار ترسو است، یعنی سرمایه گذار عقلانی ریسک گریز است.

وی در این باره توضیح داد: ترسو یا ریسک گریز بودن سرمایه گذار به این مفهوم نیست که ریسک نمی‌کند، بلکه درصورتی که ریسکی افزایش بیابد انتظار بازدهی و صرف ریسک بالاتری دارد، بنابراین ریسک می‌کند، اما به امید بازدهی بیشتر.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: با توجه به مفهوم ریسک گریزی و انتظار بالایی که سرمایه گذار از ریسک دارد این نتیجه حاصل می‌شود که سرمایه گذار به شدت ترسو است؛ یعنی کوچکترین نااطمینانی و نوسانی در بازارمنجر به خالی کردن میدان از سوی سرمایه گذار می‌شود؛ بنابراین پیش شرط رشد سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار وجود ثبات اقتصادی است.

وی دراین باره یادآور شد: برنامه ریزی برای ثبات اقتصادی و ارزی بدین جهت مهم است که منجر به پیش بینی پذیر بودن بازار‌ها می‌شود؛ بنابراین با وجود ثبات اقتصادی زمینه‌های مساعد بیشتری برای تولید یا خرید و فروش کالا ایجاد می‌شود.

امام وردی تاکید کرد: ثبات سازی در بازار‌ها ریشه در ثبات اقتصاد کلان دارد، لذا بانک مرکزی در تلاش است تا با اجرای سیاست‌های تثبیت و آرام سازی فضای اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار، فضای اقتصاد کلان را نیز هر چه بیشتر به سمت ثبات هدایت کند.

نویسنده: میلاد شکری