کرج- درآمد نیوز- همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، خطوط تولید تمام اتوماتیک الکتروموتور، قفل کابلی، تیغه و بازویی برف پاک کن و قفل صندوق خودروهای سایپا روز پنجشنبه در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد استان البرز به بهره برداری رسید.

سرمایه گذاری ارزی و ریالی این خطوط تولیدی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال است و بومی سازی این محصولات سالانه رقمی بیش از چهار میلیون دلار صرفه جویی ارزی  را در پی دارد.

راه اندازی این خطوط تولیدی با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر همراه شد.

این خطوط تولید  با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اتکا به نیروی متخصص داخلی و فناوری روز دنیا راه اندازی شده است. 

معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو در مراسم افتتاح این خطوط تولیدی با اشاره به اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه زنجیره تامین قطعات و افزایش عمق ساخت داخل گفت: تولیدات این محصولات کاهش ارزبری را در خط تولید خودرو محقق می سازد.

محسن صالحی‌نیا افزود: راه اندازی خطوط تولید جدید افزون بر عمق بخشی به ساخت قطعات داخلی ، استاندارد سازی آنها و افزایش تولید شرایط را برای کاهش قیمت تمام شده مهیا می‌سازد.

وی اضافه کرد: در صورتی که در این هدف موفق شویم  ضمن تامین نیازها ، توسعه و بکارگیری توانمندی‌ها و افزایش ظرفیت ها در مصرف ارز صرفه جویی می شود.

صالحی ‌نیا همچنین ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را از دیگر نتایج راه اندازی خطوط تولید جدید در صنعت خودرو سازی  کشور عنوان کرد.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.