اهواز-درآمد نیوز – مشاور سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعلام ضرورت ایجاد شهرک فناوری انرژی در اهواز برای ارائه خدمات فنی و مهندسی گفت:نیاز به ایجاد این شهرک در خوزستان احساس می‌شود.

فرهاد کیارسی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوزستان یکی از استان های فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است به همین دلیل ایجاد شهرک فناوری انرژی در اهواز می تواند خوزستان را به قطب ارائه خدمات در حوزه انرژی در کشور تبدیل کند.
وی افزود: انتقال فناوری لازم در حوزه انرژی، ارتقاء خدمات مورد نیاز در این حوزه، ارتقاء از سطح قطعه سازی به تجهیزسازی و فرآیند سازی از مزایای ایجاد این شهرک است.
کیارسی ادامه داد: راه اندازی شهرک فناوری انرژی کمک می کند به صورت تخصصی در بخش انرژی ارائه خدمات انجام شود.
در سفری که رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران هفته گذشته به خوزستان داشت برای ایجاد شهرک فناوری انرژی در اهواز اعلام آمادگی کرد.
مطالعات این شهرک انجام شده و نیاز به حمایت در سطح ملی است تا فرآیند ساخت و تجهیز آن انجام شود.
از آنجا که خوزستان از استان های نفت خیز و فعال در بخش گاز و پتروشیمی است ایجاد این شهرک برای ارائه خدمات به حوزه انرژی در این استان ضروری است.
نداشتن مشاور ماهر از مشکلات واحدهای تولیدی است
مشاور سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه اگر مشاور آگاه برای راهنمایی واحدهای تولیدی وجود نداشته باشد واحدهای تولیدی دائما در ریسک خواهند بود گفت: مشاوران کسب و کار علاوه بر آموزش کارکنان، در زمینه شناسایی و معرفی مشکلات بیرونی و درونی و شیوه تامین مالی می توانند به واحدهای تولیدی مشاوره دهند.
کیارسی اظهار داشت: اگر مشاوران ضعف داشته باشند بنگاه ها آسیب می بینند به همین دلیل یکی از راه‌های بهبود وضعیت واحدهای تولیدی داشتن مشاوران آگاه و عالم است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در بخش مشاوران کسب و کار وجود دارد اظهار داشت: تسلط کم مشاوران و نداشتن ساختار تشکیلاتی، رشد نیافتگی و عدم بلوغ و پشتیبانی نامناسب از جمله مشکلات اصلی مشاوران است.
مشاور سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به راه حل هایی برای داشتن مشاوران آگاه در کسب و کار گفت: آموزش مشاوران، ایجاد ساختار و تشکیلات صنفی، تحریک بنگاه ها برای بهره برداری از ظرفیت مشاوران و ایجاد محتوا و فرآیندهای حمایتی از جمله راهکارهایی است که برای داشتن مشاوران آگاه باید انجام داد.