در آیین رونمایی از پروژه جایگزینی دستگاه جوش لیزر فیبری بومی‌سازی‌شده در فولاد مبارکه، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل این شرکت، اظهار داشت: بومی‌سازی در فولاد مبارکه اتفاق مبارکی است که طی ۱۰ سال اخیر به علت تحریم‌ها رخ داده و تحریم‌هایی که باعث شدند صنایع کشور ما از طریق مهندسی معکوس گام‌های جدیدی در راستای تحقق خودکفایی برداشته و محدودیت‌ها را پشت سر بگذارند.

به گزارش درآمد نیوز مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: قطعات و تجهیزات حیاتی که در سابق نقش گلوگاهی در خطوط تولید فولاد مبارکه داشتند، اکنون با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته جهانی به صورت داخلی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در گذشته، دستگاه جوش لیزر فیبری به عنوان یکی از مهمترین اجزای خط تولید ما بر اساس تکنولوژی خارجی تأمین می‌شد و تا دهه گذشته منتظر سازندگان خارجی بود. اما افتخار داریم که امروزه این دستگاه به دست تخصص و دانش متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در اظهاراتی اعلام کرد: نگاه ما تا به امروز رو به گذشته و از طریق مهندسی معکوس بود اما امروز نگاه ما رو به آینده و نوآوری است. ما به دنبال آن هستیم که گام‌های جدی را به سوی آینده برداریم و با تمرکز بر نوآوری، به ارتقاء فعالیت‌های صنعتی بپردازیم. امیدوارم با همت عالی که طی دهه‌های گذشته نشان دادیم خواستن به توانستن و خودکفایی مبدل می‌شود.

گفتنی است با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، پروژه جایگزینی دستگاه جوش لیزر فیبری بومی‌سازی‌شده با دستگاه جوش لیزر گازی شرکت فولاد مبارکه به همت مرکز علوم و فنون لیزر ایران با موفقیت انجام شد.

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و هیئت همراه صبح امروز با حضور در فولاد مبارکه از خطوط تولید این شرکت بازدید به عمل آورد.