با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و ظهور تجارت الکترونیک، فرآیندهای صنعتی در سراسر جهان دچار تغییر شد و در پی آن صنعت بانکداری متحول شد.

با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و ظهور تجارت الکترونیک، فرآیندهای صنعتی در سراسر جهان دچار تغییر شد و در پی آن صنعت بانکداری متحول شد.

به گزارش درآمد نیوز ، امروزه مبادلات کالا، دادوستد و عرصه تجارت از طریق اینترنت پیچیدگی زیادی پیدا کرده است. به نحوی که در حال حاضر میلیون‌ها سایت با انبوهی از محصولات، خدمات و اطلاعات‌ در انتظار بازدیدکنندگان نشسته اند. امروزه بانک‌های کشور نقش کلیدی در ارائه خدمات بانکی ایفا می‌کنند تا جاییکه تمام این بانک ها در تلاش هستند که با اضافه کردن خدمات نوین بانکی و الکترونیکی و توسعه شعبات بانکی با رویکرد دانش محوری در تلاش هستند که گوی سبقت را از همدیگر بربایند تا از این طریق سهمی در ارائه خدمات در کشور داشته باشند. بی شک در این رقابت تنگاتنگ در کشور، بانک ایران زمین با فراهم کردن زیر ساخت های لازم و توسعه خدمات دیجیتال دانش محوری خود به ذینفعان بانک (صاحبان کسب و کار و مشتریان، سهامدارن، کارکنان) گام محکمی در این عرصه برداشته است.

 بانک ایران زمین به عنوان بانک پیشرو در ارائه بانکداری دیجیتال از سال ۱۳۹۵، شعار «بانک ایران زمین، بانک دیجیتال» را برای خود برگزید و از آن زمان به بعد، پروژه‌های متعددی را برای ایجاد زیرساخت‌ های لازم برای ارائه و توسعه خدمات دیجیتال تعریف و آغاز کرد. از میان این پروژه ها می توان به زیرساخت بوم ایران زمین اشاره کرد که فاز اول این پروژه‌ در مرکز نوآوری ایران زمین انجام و عملیاتی شده است. بانک ایران زمین در ادامه مسیر تحقق بانک دیجیتال برای پاسخ گویی به نیازهای مشتریان این بانک وارد دوره جدیدی شد و در همین راستا شرکت توسعه فناوری‌های روز فراز تاسیس شد تا در کنار سامانه بوم، علاوه بر ادامه توسعه زیرساخت ‌های امنی چنل و بوم ایران زمین، کلیه نیازهای نرم‌ افزاری بانک ایران زمین را پاسخ دهد.

همچنین ویژگی متمایز «بانک ایران زمین» رویکرد دانش محوری است که فراتر از قلمرو سنتی بانکداری است و کمک می‌کند تا بانک ،ضمن حفظ حقوق صاحبان سهام و سپرده گذاران، نسبت به تحولات محیطی، به بهترین نحو و هوشمندانه عمل کند و بهترین ساختاربندی را درباره محصولات و خدمات خود ارائه دهد.

گفتنی است که بانک ایران زمین، سرآمد و بر جسته در صنعت بانکداری، پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع مورد نیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان است. همچنین ورود به بازار و توسعه کسب وکار برای گسترش فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری نوین و دیجیتال با رویکرد دانش محوری  را در چشم انداز آینده خود تحقق پذیر می داند .

  • نویسنده : آذین