ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار خوسف، این شهرستان را شهرستانی مظلوم نه محروم عنوان و اظهار کرد:مشکل ترکیدگی شبکه‌های لوله‌های آب شرب در روستاهای خور و نوغاب و سروباد رخ داده است.

 درآمد نیوز -محمدعلی آخوندی، سه شنبه شب دوم دی ماه، در حاشیه بازدید از روستاهای خور، نوغاب و سروباد و مناطق عشایری و مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح‌های مسکن محرومین و اقشار کم درآمد توانسته در راستای تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها نقش اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در طرح مسکن اقشار کم درآمد تعداد ۴۲۰ واحد مسکن سهیمه تخصیصی به شهرستان است که متقاضیان می‌توانند برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار خوسف اظهار کرد: در طرح مسکن اقشار کم درآمد به هر متقاضی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه  و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلا عوض پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اولین بار در دولت تدبیر و امید برای خانه دار شدن مردن تسهیلات بلا عوض پرداخت می‌شود که می‌تواند به عنوان طرح‌های بسیار موفق معرفی شود.

آخوندی ادامه داد: برای تامین برق مسکن محرومین در ۱۵ روستا میزان ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و پیش‌بینی‌های لازم برای تامین برق مسکن اقشار کم درآمد نیز انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های مسکن محرومین و اقشار کم درآمد مشکل تامین مسکن در روستاها مرتفع شده است و آمادگی داریم با همکاری بنیادمسکن و شوراها و دهیاری روستاها برای افراد فاقد زمین از محل زمین‌های منابع طبیعی و الحاق به طرح هادی، این مشکل را مرتفع کنیم.

فرماندار خوسف ادامه داد: افرادی که در شهرک‌های جدید روستاها زمین دریافت کرده‌اند و اقدام به ساخت نکنند، با توجه به سایر نیازهای جوانان در صورت ادامه این روند این زمین‌ها به افراد واجد شرایط دیگری واگذار می‌شود.

آخوندی ادامه داد: به دلیل فرسودگی شبکه‌های آب شرب، میزان هدر رفت آب در شبکه توزیع شهرستان بسیار بالا است که برای تعویض این شبکه‌ها به اعتبار بسیار زیادی نیاز بوده که نیازمند دریافت اعتبار ملی است.

وی با اشاره به مشکل ترکیدگی شبکه‌های لوله‌های آب شرب در روستاهای خور و نوغاب و سروباد، ادامه داد: طی هفته آتی با همکاری شورا و دهیاری روستا و اداره آب و فاضلاب کار تعویض لوله‌های فرسوده در این روستاها آغاز خواهد شد.

فرماندار خوسف بیان کرد: سیل بند این روستاها در بارندگی‌ها باعث شکسته شدن و ورود آب به شهرک‌های جدید روستاها می‌شود که باید بنیاد مسکن نسبت به تقویت این سیل بند اقدام کند.

آخوندی بر ایجاد مطالعات اجرایی برای انحراف آب در دشت خور تاکید کرد و ادامه داد: در بلند مدت باید اجرای پروژه‌های انحراف آب با اجرای مطالعات بیشتر توسط آب منطقه‌ای پیگیری شود.

وی، خوسف را شهرستانی مظلوم نه محروم عنوان و اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به مرکز استان بسیاری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان مغفول باقی مانده است.

ضرورت توجه به زیرساخت‌های روستایی

فرماندار خوسف، گل نرگس و عناب را به عنوان دو محصول استراتژیک شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت این دو محصول در خراسان جنوبی در این شهرستان واقع است.

آخوندی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند و در روزهای تعطیل که جمعیت چند برابری در روستاها هستند نیازمند توجه بیشتری از نظر زیرساخت‌ها هستیم.

وی در بازدید از ساختمان در دست احداث مرکز جامع سلامت روستای خور نیز با اشاره به اینکه سلامت مردم به عنوان یکی از اولویت‌های بسیار مهم است، افزود: دولت توجه ویژه به این حوزه دارد.

آخوندی با انتقاد از سرعت پیشرفت این مرکز، گفت: میزان بودجه تخصیصی به این پروژه بسیار خوب بوده و این پروژه، هیچ گونه مشکل اعتباری ندارد.

فرماندار خوسف اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم سرعت اجرای آن افزایش پیدا کرده و طی چند ماه آینده به اتمام برسد.

آخوندی با اشاره به اینکه موج سوم شیوع بیماری کرونا به پایان رسیده است، تصریح کرد: از همه مردم می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوع مجدد این بیماری در کشور باشیم تا در آینده نزدیک جشن نابودی بیماری کرونا را بگیریم.

انتهای پیام