بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح پیوند مهر ایران امکان دریافت تسهیلات ازدواج به مبلغ ۴۰ و ۸۰ میلیون تومان را علاوه بر وام متعارف ازدواج فراهم کرده است.

به گزارش درآمد نیوزبه نقل از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای تأمین مایحتاج ازدواج جوانان و همچنین ایجاد اطمینان و آسودگی خاطر مشتریان و فرزندان ایشان، اقدام به پرداخت تسهیلات در قالب طرح‌های پیوند مهر ایران در چارچوب سپرده‌گذاری با بازه‌های زمانی میان‌مدت (حداکثر ۳ ساله) و بلندمدت (حداکثر ۱۰ ساله) به متقاضیان کرده است.

مشتریان محترم می‌توانند با افتتاح حساب در هر یک از طرح‌های پیوند مهر ایران و ایجاد میانگین سالانه (از طریق واریز مستمر ماهانه در طول دوره و یا به‌صورت یکجا برای کل دوره در زمان افتتاح)، از امتیازات این طرح بهره‌مند شوند.

طرح یکم پیوند مهر ایران

جامعه هدف این طرح افرادی هستند که در سن ازدواج بوده و یا قصد ازدواج در آینده‌ای نزدیک را دارند. در این طرح افراد می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه پس‌انداز طرح یکم پیوند مهر ایران، از تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه ازدواج این بانک تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد برخوردار شوند.

شایان ذکر است نخستین موعد جهت بهره‌مندی از تسهیلات کسب حداقل یک سال میانگین بوده و تسهیلات پرداختی در طرح پیوند مهر ایران هیچ گونه منافاتی با تسهیلات ازدواج پرداختی از سایر بانک‌ها نداشته و متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات به‌صورت همزمان استفاده کنند.

برای نمونه جهت بهره‌مندی از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۳۶ ماهه با کارمزد ۴ % می‌توان به این صورت عمل کرد:

مثال ۱: مشتری می‌تواند با واریز ۳ مرحله سالانه متوالی به مبلغ ۵۱ میلیون ریال در ابتدای هر سال، از ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ ماهه در پایان سال سوم بهره مند شود.

مثال ۲: مشتری می‌تواند در صورت استطاعت مالی، با افتتاح سپرده پیوند یکم مهر و تودیع یک‌جای مبلغ به میزان ۳۲۰ میلیون ریال به مدت یک سال، از ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ ماهه پس از یک سال بهره‌مند شود.

مثال ۳: مشتری می‌تواند به مدت ۳۶ ماه نسبت به واریز مبلغ ماهانه ۵میلیون و ۵۰۰هزار ریال در ابتدای هر ماه اقدام و پس از ۳ سال، از ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ ماهه بهره‌مند شود.

طرح دوم پیوند مهر ایران

جامعه هدف این طرح، افرادی هستند که اکنون در سن ازدواج نبوده یا والدینی هستند که قصد تأمین آتی مایحتاج ضروری ازدواج فرزندانشان در آینده را دارند. افراد می‌توانند با شرکت در این طرح و افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه پس انداز طرح دوم پیوند مهر ایران، از تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه ازدواج این بانک تا سقف جمعی ۸۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ % برخوردار شوند.

شایان ذکر است نخستین موعد بهره‌مندی از تسهیلات، کسب حداقل ۵ سال میانگین بوده و تسهیلات پرداختی در طرح پیوند دوم مهر ایران نیز هیچ گونه منافاتی با تسهیلات ازدواج پرداختی از سایر بانک‌ها ندارد.

مثال‌های ذیل جهت بهره‌مندی از تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۶۰ ماهه با کارمزد ۴ % است:

مثال ۱: مشتری می‌تواند در صورت استطاعت مالی، با افتتاح سپرده پیوند دوم مهر و تودیع یک‌جای مبلغ به میزان ۱۸۴ میلیون ریال به مدت پنج سال، از ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۶۰ ماهه پس از پنج سال بهره‌مند شود.

مثال ۲: مشتری می‌تواند در صورت استطاعات مالی،با افتتاح سپرده پیوند دوم مهر و تودیع یکجای مبلغ به میزان ۷۸میلیون و ۵۰۰هزار ریال مدت ۱۰ سال، ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۶۰ ماهه پس از ۱۰ سال بهره مند شود.

مثال ۳: مشتری می‌تواند با افتتاح سپرده پیوند دوم مهر و واریز ۱۰ مرحله طی ۱۰ سال، هر مرحله مبلغ به میزان ۱۵میلیون و ۷۰۰هزار ریال به‌طور سالانه، از ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۶۰ ماهه پس از ۱۰ سال بهره مند شود.