برای آرامش خاطر در مسائل مالی و برنامه‌ریزی برای آینده، پس‌انداز کردن امری ضروری است. پس‌انداز به شما کمک می‌کند تا سرمایه خود را بهبود دهید و در مواجهه با رخدادهای غیرمنتظره، آمادگی لازم را داشته باشید. تاکنون شیوه‌هایی مثل ایجاد یک حساب جداگانه بانکی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما این راهکار نیز، برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق را دشوار می‌کرد و اکثر اوقات موجب سردرگمی می‌شد. پس چگونه می‌توانیم به راحتی پس‌انداز کنیم و یا آن را به‌طور موثر مدیریت کنیم؟ آیا راهی برای این کار وجود دارد؟

به گزارش درآمد نیوز بلوباکس، یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن بلوبانک است که این امکان را به شما می‌دهد تا به صورت هوشمند پس‌انداز کنید و مدیریت درآمد و سرمایه را با روشی آسان‌تر انجام دهید. با استفاده از بلوباکس، شما می‌توانید برای هر هدف و برنامه‌ای که دارید، یک صندوق پس‌انداز جداگانه ایجاد کنید و به راحتی درون آن پس‌انداز کنید.

پس‌انداز هدفمند با بلوباکس

اگر تاکنون با یک حساب بانکی مجزا پس‌انداز می‌کردید یا پول خود را به روش‌های دیگری ذخیره می‌کردید، اکنون با بلوباکس می‌توانید فرآیند ذخیره و برنامه‌ریزی را به شکلی جدید و هوشمند تجربه کنید. در صفحه نخست اپلیکیشن بلوبانک یا همان منوی صورت‌حساب، گزینه‌ای تحت عنوان «باکس‌» قابل مشاهده است. این گزینه دقیقا شما را به فضای بلوباکس می‌رساند. پس از ورود، شما یک باکس از قبل ساخته شده به نام باکس پس‌انداز و در پایین آن گزینه‌ «افزودن باکس جدید» را مشاهده می‌کنید. از طریق این گزینه می‌توانید تا ۱۰ باکس مختلف را برای خود تعریف کنید. به طور پیش‌فرض‌ باکس‌هایی با عناوین سفر، موبایل، کنسول، لپ‌تاپ، ماشین و… طراحی شده است. این باکس‌ها مثل صندوق‌های ذخیره برای شما کار می‌کند و هر وقت که اراده کنید می‌توانید مبلغی را درون هرکدام از آن‌ها به دلخواه انتقال دهید.

تفاوت قابلیت بلوباکس با صندوق‌های پس‌انداز بانکی یا فیزیکی (گاوصندوق، قلک و…) این است که برای داشتن آن به فضا یا حسابی جداگانه و مجزا نیاز ندارید. بلوبانک با سرویس بلوباکس این فضا را به‌طور هوشمند و رایگان به شما در اپلیکیشن خود ارائه داده است. می‌توانید به‌راحتی باکس یا باکس‌هایی را برای مقاصد و اهداف خود بسازید، هر مقدار وجهی که مدنظرتان است، در چند ثانیه از حساب اصلی به آن منتقل کنید و مطمئن باشید که این پول در صندوق پس‌اندازتان ذخیره خواهد شد. تمامی تراکنش‌های بین باکس و حساب اصلی بدون هیچ‌گونه کارمزدی انجام می‌شود، همچنین مبالغ ذخیره شده در باکس‌ها همانند حساب اصلی شامل سود سپرده می‌شود.

مبالغی که در باکس‌های خود ذخیره کرده‌اید نیز فقط در صورتی که به باکس آن مراجعه کنید قابل انتقال است و هنگام پرداخت‌ها و خریدهایی که دارید به هیچ صورتی از طریق کارت کشیدن امکان برداشت و یا جابه‌جایی آن نیست.

هوشمندتر از همیشه

در سرویس بلوباکس دو قابلیت دیگر نیز وجود دارد که پس‌انداز و برنامه‌ریزی را به‌شکلی موثر و هدفمند برای شما آسان می‌کند. این دو قابلیت «رند» و «هدف» نام دارد.

قابلیت رند عملکردی مشابه قلک‌ها در گذشته دارد. در گذشته هنگام خرید عموما مقداری پول به عنوان باقی‌مانده خرید به‌ صورت سکه و یا اسکناس‌های خرد به ما برگردانده می‌شد. این پول‌های خرد معمولا درون یک قلک نگهداری می‌شد و پس از مدتی به مقدار قابل توجهی می‌رسید. قابلیت رند نیز دقیقا همین کار را برای شما می‌کند. با فعالسازی این قابلیت هنگامی که خرید می‌کنید، مبلغ نهایی به صورت رند شده ازحساب شما کسر می‌شود و اختلاف آن با مبلغ دقیق خرید، درون باکس مورد نظر ذخیره می‌شود.

این قابلیت دارای ضریب‌‌های ۵ و ۱۰ است؛ بدین معنا که برای مثال در خریدی به مبلغ ۵۳ هزار تومان، اگر ضریب را روی ۵ قرار داده باشید، مبلغ ۵۵ هزار تومان از حساب شما کسر می‌شود و ۲ هزار تومان به باکسی که این قابلیت را برای آن تعریف کرده‌اید انتقال داده می‌شود؛ همچنین در صورت تنظیم آن روی ضریب ۱۰، مبلغ ۶۰ هزار تومان از حساب شما کسر و هفت هزار تومان به باکس منتقل می‌شود. ضمنا این قابلیت را فقط برای یکی باکس‌های خود می‌توانید فعال کنید.

قابلیت بعدی هدف نام دارد و شما را قادر می‌سازد عدد مشخصی را به عنوان هدف برای باکس خود تعریف کنید تا به‌شکلی راحت‌تر از میزان نزدیکی به هدف خود آگاه شوید. این قابلیت درصد نزدیکی شما به هدف را با یک نمودار دایره‌ای نشان می‌دهد؛ بنابراین هرچه به کامل‌تر شدن دایره نزدیک‌تر می‌شوید، به هدف خود نزدیک‌تر شده‌اید. هر زمانی که جمع مبالغ باکس به عدد تعیین شده برسد و هدف‌گذاری شما تکمیل شود، از طریق پیامک یا نوتیفیکیشن اپلیکیشن در جریان آن قرار می‌گیرید.

بلوباکس، ترکیبی از پس‌انداز و برنامه‌ریزی است که دست یافتن به اهداف و مقاصد را در زندگی آسان‌تر می‌کند. این فضای هوشمند، باعث افزایش بهره‌وری و موفقیت شخصی شما خواهد شد و استفاده از آن، شما را به سوی آینده مالی بهتری هدایت می‌کند.