سید اصغر جلیلی‌نیا رئیس هیات مدیره پست بانک ایران در جلسه ارزیابی عملکرد چهارماهه اول اهداف کمی پایش و پویش سال جاری با اشاره به سودآوری بانک در سال جاری خاطرنشان کرد: در سه ماه اول سال جاری، بانک ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است که نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد کل سود دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی بانک در سال ۱۴۰۱ را در سه ماهه ابتدایی سال جاری کسب کرده‌ایم.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، سید اصغر جلیلی‌نیا با تاکید بر اینکه با سودآوری بانک چهار گروه سهامداران، سپرده‌گذاران، اقتصاد ملی و مشتریان بانک برنده شده‌اند، گفت: برنده اول سهامدار بانک است که علاوه بر اینکه قیمت هر سهم بانک، از پایان سال گذشته تا ۳۱ تیرماه سال جاری، بیش از ۱۶۰ درصد افزایش یافته است و با تصویب مجمع عمومی، بیش از ۱۰ درصد از سود ۱/۵۹۴ ریال بانک را نیز دریافت می‌کند.

جلیلی‌نیا با بیان اینکه برندگان دوم، سپرده‌گذاران بانک هستند که پس از محاسبه اداره کل حسابداری و امور سهام و تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سودآوری بانک در سال گذشته بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: بر طبق محاسبات ۳۰۰ میلیارد تومان سود قطعی به سپرده‌گذاران بابت سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود که حدود ۱۵ درصد مبلغ هزینه سود پرداختی در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه برنده سوم این سودآوری، اقتصاد ملی است، افزود: درصدی از سود دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سال گذشته بانک با افتخار به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌شود.

رئیس هیات مدیره با بیان اینکه مشتریان برندگان چهارم سودآوری بانک هستند، گفت: روزانه چهار میلیون تراکنش بانکی در سطح کشور انجام می‌شود که نشان دهنده ارائه خدمات بانک به مشتریان است و همچنین با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، ۱۸، سفرهای ریاست جمهوری و سایر تسهیلات خرد نیز در کنار مشتریان بانک بوده‌ایم و همکاران نیز دستمزد زحمات خود را تا جایی که قانون اجازه پرداخت می‌داد، دریافت کردند.

جلیلی نیا با اشاره به سودآوری بانک در سال جاری خاطرنشان کرد: در سه ماه اول سال جاری بانک ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است که نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد کل سود سال گذشته را در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بدست آورده‌ایم.