بانک مهر ایران در چارچوب طرح حمایتی فرد حقیقی، امکان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مشتریان فراهم کرده است.

بانک مهر ایران در چارچوب طرح حمایتی فرد حقیقی، امکان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مشتریان فراهم کرده است.
به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، از آنجایی که تمام منابع این بانک از محل سپرده‌های مردمی تأمین می‌شود، در نتیجه بانک نیز از محل همین منابع قادر به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است. به عبارت دیگر مشتریان این بانک در چارچوب عقد قرض‌الحسنه مبالغی را نزد این بانک سپرده‌گذاری می‌کنند که بانک از آن محل به متقاضیان، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند. اگر در آینده همان فرد نیاز به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه داشته باشد، بانک مبلغ مورد نیاز وی را از محل سپرده‌های دیگران به وی پرداخت می‌کند. در حقیقت سازوکار یاد شده مصداق این بیت ملک‌الشعرای بهار است که می‌گوید: دگران کاشتند و ما خوردیم/ ما بکاریم و دیگران بخورند

با این همه، از آنجایی که تقاضا برای تسهیلات قرض‌الحسنه بالاست، بانک مهر ایران در چارچوب طرح حمایتی فرد حقیقی، راهکاری را در نظر گرفته تا صف انتظار برای متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه کوتاه‌تر شود. طرح حمایتی فرد حقیقی برای مشتریانی طراحی شده که می‌خواهند هر چه سریع‌تر از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند. در حقیقت این طرح مناسب حال افرادی است که فرصت ایجاد میانگین حساب لازم برای دریافت تسهیلات را ندارند.

در طرح حمایتی فرد حقیقی، متقاضی با بخشی از مبلغ تسهیلات مورد نیاز خود را در صندوق اجتماعی شعبه سپرده می‌کند. بر اساس انتخاب خود (۴۰، ۵۰ یا ۵۵ درصد) از هم‌افزایی همزمان بانک متناسب با مبلغی که خود سپرده‌گذاری کرده، برخوردار می‌شود. متعاقباً متقاضی پس از سپری شدن مدت انتظار تعیین شده برای تسهیلات، پس از تکمیل پرونده خود، در چارچوب این طرح تسهیلات را دریافت می‌کند.

شرایط دریافت تسهیلات طرح حمایتی فرد حقیقی

مشارکت فرد وام‌‌گیرنده در صندوق اجتماعی شعبه متناسب با سپرده‌گذاری مبلغ به اندازه بخشی از تسهیلات مد نظر و بر اساس انتخاب خود خواهد بود. مدت بازپرداخت جهت دریافت تسهیلات، حداکثر ۳۶ ماه است. نرخ کارمزد تسهیلات طرح حمایتی فرد حقیقی از محل وجوه صندوق اجتماعی شعبه ۲ درصد در سال و از محل منابع بانک ۴ درصد در سال است. آزادسازی مبلغ سپرده‌گذاری مشتری پس از تسویه تسهیلات امکان‌پذیر است. قابلیت دریافت تسهیلات مجدد پس از تسویه تسهیلات دریافتی و در صورت عدم برداشت مبلغ تودیعی، با حمایت ۵۰ درصدی از سوی بانک و بدون طی مدت انتظار مجدد امکان‌پذیر خواهد بود.

شرکت در طرح حمایتی فرد حقیقی برای تمام افراد با رعایت سقف فردی امکان‌پذیر است. متقاضیان دارنده حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، می‌توانند با مراجعه به هریک از ۵۳۰ شعبه بانک در سراسر کشور و تکمیل فرم‌های طرح، از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

نمونه‌ای از دریافت تسهیلات طرح حمایتی فرد حقیقی

مشتری با مراجعه به شعبه و اطلاع از شرایط طرح حمایتی فرد حقیقی دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۳۶ ماهه را درخواست می‌کند. به همین منظور با تأمین مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال در حساب پس‌انداز خود، اقدام به تکمیل فرم‌های طرح یاد شده می‌کند. شعبه نیز بر اساس درخواست وی، نسبت به انتقال مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صندوق اجتماعی شعبه اقدام می‌کند.

با توجه به شروع مدت انتظار از زمان انتقال، مشتری نسبت به تکمیل پرونده تسهیلاتی خود اقدام کرده و پس از اتمام دوره انتظار، شعبه در صورت تکمیل بودن پرونده، نسبت به واریز تسهیلات به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از محل منابع بانک با کارمزد ۴ درصد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل وجوه صندوق اجتماعی شعبه با کارمزد ۲ درصد در حساب پس انداز وی با بازپرداخت ۳۶ ماهه اقدام خواهد کرد.