محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز پرستار با یکی از پرستاران بیمارستان تأمین اجتماعی و همسر یکی از شهدای سلامت دیدار و گفت‌وگو کردند.

  • به گزارش درآمد نیوز از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و منوچهری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت روز پرستار با حضور در منزل یکی از پرستاران بخش کرونای بیمارستان تأمین اجتماعی و همسر یکی از شهدای سلامت، با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کردند.

شریعتمداری در این دیدار گفت: خدمت رسانی پرستاران در روز‌های کرونایی، همانند حضرت زینب کبری (س) است.

وی افزود: در این دوران پس از انقلاب صحنه‌های دردناکی را تجربه و مخاطرات زیادی را مشاهده کردیم، اما این نوع مخاطره که انسان با علم و آگاهی وارد محیطی شده و جانفشانی کند، مثال زدنی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درک زحمات پرستاران کار راحتی نیست، مگر اینکه در روز پرستار درباره آن‌ها حرف بزنیم، در ماه‌های اول کرونا، ۵۰ درصد از شهدای سلامت پرستاران بودند و با افتخار دست پرستاران را می‌بوسیم.

شریعتمداری بیان کرد: مردم هم نگران پرستاران هستند و برای کم شدن فشار جامعه پرستاری تلاش زیادی می‌کنند و قدرشناس زحمات این جامعه هستند و جامعه پرستاری و پزشکی بعد از کرونا جایگاه بالایی را در بین مردم پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در موضوع کرونا با تمام توان به میدان آمده است، ادامه داد: قریب به ۸۰ هزار نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری شدند و به لطف پرستاران خدمات را دریافت کردند. با همه سختی‌ها میزان فوتی‌های کرونایی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است.

شریعتمداری تصریح کرد: خداوند به خانواده شهدای سلامت صبر دهد و این شهدا عاقبت بخیر شدند و مسیری را انتخاب کردند که با آبرو و احترام به لقای خداوند رسیدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش‌های غیر درمان هم شهدایی را تقدیم کردیم، افرادی که در راه خدمت رسانی به مردم گرفتار کرونا شدند و جان خود را از دست دادند.

دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در روز‌های اول شیوع ویروس کرونا در حالی که این بیماری ناشناخته بود، شاهد حضور تمامی کادر درمان و پرستاران پای کار بودیم.

دکتر سالاری افزود: پرستاران در روز‌های سخت در صحنه بودند و فوتی در بین آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کمتر از سایر بیمارستان‌های کشور است.

در ادامه این دیدار فرشته سلمانیان همسر شهید شهروز کریمیان قدیم یکی از شهدای سلامت گفت: کادر درمان خیلی مظلوم هستند، پرستاران بسیار از خود گذشتگی دارند، اما کمبود نیرو خیلی از پرستاران را اذیت می‌کند. وقتی دو نفر از پرستاران مرخصی استعلاجی می‌روند, کار برای سایر پرستاران سخت می‌شود.

وی ادامه داد: در بیمارستان فیاض بخش در بخش کرونا شاید فقط دو نفر از پرستاران مبتلا نشدند و سایر همکاران همگی گرفتار بیماری کرونا شدند.

در ادامه صحبت‌های پرستار بخش بیماران کرونایی، منوچهری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیش از ۳ هزار نفر نیروی جدید استخدام می‌شوند تا مشکل کمبود نیرو در بیمارستان‌ها آن هم در چنین شرایط سختی مرتفع شود.

در پایان این دیدار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فرشته سلمانیان یکی از پرستاران بیمارستان تأمین اجتماعی و همسر شهید شهروز کریمیان قدیم به پاس تمامی زحمات آن‌ها در روز‌های شیوع بیماری کرونا تقدیر و تشکر کرد.