رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ذخایر سنگ آهن با اکتشافات انجام شده سال های اخیر از سوی ایمیدرو، ۴۵۰ میلیون تن افزایش یافته و به ۳.۳ میلیارد تن رسیده است.

به گزارش درآمد نیوز از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری که در آیین افتتاح طرح های صنایع معدنی و زیرساختی گزارشی از توسعه زنجیره فولاد و زیرساخت ها به دکتر روحانی، رئیس جمهور ارایه می داد، افزود: ذخیره سنگ آهن ناحیه گل گهر نیز ۱.۵ میلیارد تن است که ۱۵۲ میلیون تن آن حاصل اکتشافات اخیر است.

جعفری با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم گفت: به رغم چالش های تحریم، ۴۷درصد از تجهیزات و قطعات گندله سازی ۵ میلیون تنی گهرزمین توسط سازندگان داخلی بومی سازی شده است.

دو پروژه دیگر در راه است
وی افزود: تا پایان سال ۹۹ دو پروژه دیگر در این ناحیه افتتاح خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو سرمایه گذاری گندله سازی گهرزمین را ۳۸۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶۰۰ شغل مستقیم و ۱۳۰۰ شغل غیرمستقیم، حاصل راه اندازی این کارخانه است.

میزان تحقق اهداف زنجیره فولاد
وی درباره تحقق اهداف طرفیت سازی در زنجیره فولاد، گفت: تاکنون ۷۲ درصد اهداف در فولاد خام، ۶۸ درصد در آهن اسفنجی، ۸۲ درصد در گندله سازی و ۷۶ درصد در کنسانتره سنگ آهن ( برای چشم انداز ۱۴۰۴) محقق شده است.

رشد از سال ۹۲
وی در ادامه گفت: با مجموعه اقدامات و حمایت های انجام شده از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ظرفیت تولید فولاد خام ۷۷ درصد، آهن اسفنجی ۸۴ درصد، گندله سازی ۷۶ درصد و کنسانتره سنگ آهن ۱.۸ برابر رشد ایجاد شده است.
جعفری درباره توسعه انجام شده در ناحیه گل گهر اظهار داشت: ۳۴ درصد در تولید گندله، ۴۵ درصد در تولید کنسانتره سنگ آهن و ۱۵ درصد در ناحیه گل گهر ایجاد شده است.

آغاز فاز دوم و سوم خط انتقال آب؛ به زودی
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: به زودی عملیات اجرایی قطعه دوم و سوم خط انتقال آب از خلیج فارس آغاز می شود.
وی یادآور شد: اخیر فاز نخست این خط انتقال آب، تا شهرستان سیرجان با فرمان ریس جمهور افتتاح شده است.