معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با تأکید بر این که ذوب‌آهن در پروژه‌های زیست‌ محیطی نگاه ریالی به موضوع ندارد، گفت: برآوردهای انجام شده برای تعویض درب‌ های فلکسیبل نزدیک به ۷ میلیون دلار بود که با کم تر از نصف این عدد این درب‌ ها بومی‌سازی شد.

به گزارش درآمد نیوز: مهرداد تولائیان درباره بومی‌سازی درب‌های فلکسیبل ذوب‌آهن، اظهار کرد: اهمیت این پروژه برای ذوب‌آهن بیشتر مربوط به مباحث محیط زیست است.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان با تعویض درب‌های فلکسیبل مربوط به باتری شماره ۳ واحد کک سازی از نشت گازهای زائد از اطراف باتری‌ها جلوگیری کرده است.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان، تأکید کرد: زمانی که نشت گاز از درهای فلکسیبل نداشته باشیم نه تنها پرت گاز نخواهیم داشت، بلکه کیفیت تولید بهتر خواهد شد.

وی با بیان این که گاز داخل این واحد برای پخت کک است، گفت: زمانی که گاز از این درب‌ ها خارج می‌شود، علاوه بر آلودگی محیط زیست، هدف پخت کک باکیفیت را از بین می‌برد، درحالی که وجود گاز به‌طور کامل در این واجد و جلوگیری از نشت آن موجب تولید یکنواخت کک می‌شود.

تولائیان با تأکید بر این که ذوب‌آهن در پروژه‌های زیست‌محیطی نگاه ریالی به موضوع ندارد، تصریح کرد: بومی‌سازی درب‌های فلکسیبل با اولویت سلامت کارکنان این کارخانه و همچنین ساکنان اطراف مجموعه ذوب‌آهن است تا آلودگی را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به این که برآوردهای صورت گرفته برای تعویض درب‌های فلکسیبل نزدیک به ۷ میلیون دلار بود، تأکید کرد: بومی‌سازی درب ‌های فلکسیبل موجب شد با عددی کمتر از نصف در داخل کشور و کارخانه این درب‌ ها طراحی و اجرا شوند