یاسوج- درآمد نیوز- رئیس قوه قضائیه گفت: با هماهنگی استاندار و متولیان امر و همت آن ها و حل مشکلات قضایی، به زودی کارخانه قند یاسوج به چرخه تولید بر می گردد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی روز شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه قند یاسوج، اظهار داشت: تعطیلی این کارخانه به عنوان یک مرکز تولیدی برای شهر یاسوج ، استان و کشور قابل توجیه نیست.

وی افزود: معامله اخیر برای واگذاری این کارخانه ابطال شده و پلمپ کارخانه شکسته شده است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: علاوه بر ۳۰۰ نفر کارگر این کارخانه، این واحد تولیدی تا یک هزار نفر نفر کارگر قابلیت افزایش نیروی انسانی دارد.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: چرخ های تولید این کارخانه به ناحق از حرکت ایستاده است.

وی ابراز داشت: کارخانه قند با این همه امکانات مجاز به تعطیل شدن نیست و ظرف مدت کوتاهی به چرخه تولید برمی گردد.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: مقدمات لازم برای راه اندازی این کارخانه انجام شده است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد این ثروت های ملی و دسترنج مردم هدر برود و تعطیل شوند.

وی ادامه داد: زمانی که برخی سرمایه گذاران با نگاه سودجویی وارد عرصه تولید شوند، حتما به میدان خواهیم آمد و با آن ها برخورد می شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: این شهر جوانان متفکر و کارآمد دارد و آن ها سرمایه های اصلی استان هستند.

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یکهزار تن قند و شکر آغاز و در سال ۱۳۴۶ به بهره برداری رسید. 

کارخانه که در دهه های اخیر با فراز و نشیب ها، نیمه فعال بودن و تعطیلی های مکرر مواجه بود سرانجام از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به طور مجدد آغاز کرد. 

اما سایه مشکلات جدید از جمله قدیمی بودن تجهیزات، نبود چغندرقند و مواد اولیه و معوق ماندن حقوق، مزایا و بیمه کارگران بر این واحد صنعتی سایه افکند تا سرمایه گذار کلان آن یعنی بانک تجارت کشور نیز شانه از بار مسؤولیت آن خالی کند. 

پس از کش و قوس های فراوان این کارخانه از دی ماه سال ۱۳۹۵ به سرمایه گذار بخش خصوصی و اهل کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد که بنا به دلایلی هنوز راکد و یا نیمه فعال مانده است.