مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، با اشاره به برخی سنگ‌‌اندازی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها برای جلوگیری از راه‌اندازی هویزه خلیج فارس، گفت: راه‌اندازی این پروژه در زمان کم، بسیاری را شگفت زده کرد.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری که در رأس هیأتی متشکل از مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس برای بررسی عملکرد و پیشرفت طرح هویزه خلیج فارس به این منطقه سفر کرده، بر تسریع فاز دوم این طرح تاکید کرد.
وی با اشاره به سیاست تکمیل طرح‌های ناتمام در هلدینگ خلیج فارس، تصریح کرد: زمانی که تاکید کردم باید پروژه هویزه خلیج فارس احیا شود، دلگرمی بنده این بود که سردار عابد گفته بود باید این کار بشود و همه دیدیم که شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه در این پروژه، قرارگاه خاتم الانبیاء در میدان بود و کار را به ثمر رساند، گفت: از همه عزیزانی که در این پروژه زحمت کشیدند، از عزیزان قرارگاه خاتم‌الانبیاء، همکاران هویزه خلیج فارس، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و تک تک کارشناسان و کارگرانی که زحمات آنان، موجب راه‌اندازی فاز یک شد قدردانی می‌کنم.

تسریع پروژه انتقال خوراک، رمز پیشرفت هویزه است

علی عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی تلاش‌های مغرضانه بر سر راه‌اندازی این طرح اشاره کرد و اظهارداشت: این افراد تصمیمی که حدود یکسال و نیم پیش برای راه‌اندازی این پروژه گرفته شد را یک دروغ بزرگ تلقی کردند و از همان زمان این کار را نشدنی می‌دانستند، اما خدا خواست و با همت همه دست اندرکاران، این پروژه به مرحله راه‌اندازی رسید.
وی تاکید کرد: این افراد که متاسفانه خیرخواه نبودند و نیستند، حتی تا چند روز مانده به راه‌اندازی این طرح تلاش می‌کردند با فضاسازی و انتقال و انتشار اطلاعات نادرست مانع از حضور دکتر رئیسی در هویزه شوند، اما آقای رییس‌جمهور آمدند، فاز یک به راه‌اندازی رسید و امروز شاهد تولید بیش از ۶۳ هزار تن متان، ۱۰ هزار تن C5+ و ۱۴۹ هزار تن C2+توسط هویزه خلیج فارس هستیم.
علی عسکری با بیان اینکه ما برای راه‌اندازی فاز یک، سرعت عمل لازم را داشتیم، اما تأمین خوراک مجتمع خارج از اراده ما بود، تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده با وزارت نفت و همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عقب افتادگی تامین خوراک هویزه خلیج فارس را هم جبران خواهیم کرد.
وی یادآور شد: من از دوستان قرارگاه خواستم که برای انجام پروژه انتقال خوراک معطل قرارداد نشوید و کار را شروع کنید، چرا که هر روز ارز می‌سوزد.
علی عسکری با اشاره به مذاکرات انجام شده با سردار عابد. برای تامین مالی پروژه، گفت؛ فاز اول هویزه خلیج فارس به پایان رسیده و امروز روز شکرگذاری به خداست، اما تاکید داریم که فاز دوم تسریع شود تا انشالله در آینده نزدیک شاهد بسته شدن پرونده پروژه هویزه خلیج فارس و تولید با حداکثر ظرفیت این مجتمع باشیم.
وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و سیصد میلیون دلار در دو فاز در حال بهره‌برداری و اجراست، خاطر نشان کرد: دست اندرکاران پروژه شبانه‌روژی برای تسریع در انتقال خوراک که رمز پیشرفت هویزه خلیج فارس است تلاش می‌کنند و انشالله ثمره آن نصیب بیش از چهل میلیون سهامدار هلدینگ خلیج فارس و البته مردم نجیب، صبور، غیور و فداکار این منطقه و استان خوزستان می‌شود.