راهبرد تولید محصولات جدید در فولاد مبارکه فرصتی برای ارتقای کیفیت خودروسازان داخلی

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در ادامه سلسله‌نشست‌های مشترک معاونت فروش شرکت فولاد مبارکه با مشتریان استراتژیک این شرکت، رضا حیدری معاون فروش شرکت فولاد مبارکه به همراه روز دوشنبه هشتم آبان‌ماه سال جاری از خطوط تولید شرکت سایپا بازدید و در جلسه مشترک با معاونین برنامه‌ریزی و بازرگانی این شرکت تصریح کرد: رویکرد تولید محصولات جدید در فولاد مبارکه فرصت مغتنمی برای ارتقای کیفیت محصولات خودروسازان داخلی است.

وی گفت: خودروسازان داخلی کشور می‌توانند با استفاده از این ظرفیت جدید ایجاد شده در فولاد مبارکه نیازهای بروز خود را در تماس با کارشناسان حوزه معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه ارائه و اطلاع‌رسانی کنند.

تأمین نیازهای خودروسازان داخلی بر اساس استانداردهای جهانی
حیدری با تأکید بر این که در صنعت خودروسازی طیف گسترده‌ای از ورق‌های فولادی با ابعاد، گرید، کیفیت سطح و رواداری متنوع مورداستفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه با بهره‌گیری از توان و قابلیت ایجاد شده در گروه خود توانسته است، مطابق استانداردهای معتبر جهانی نظیر استاندارد اتحادیه اروپا (EN)، پژو سیتروئن فرانسه (PSA)، و JIS ژاپن و بر اساس درخواست، بخش اعظمی از نیاز خودروسازان داخلی، این محصولات را تولید و تأمین نماید.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از تولید و تحویل بیش از یک میلیون تن از انواع محصولات گرم، سرد و گالوانیزه موردنیاز صنعت خودروسازی کشور توسط فولاد مبارکه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: نیمی از محصولات عرضه شده محصولات ویژه و خاص فولادی و بیش از ٧٠ هزار تن از محصولات ویژه، از انواع ورق‌های مخصوص سطوح نمایان خودرو (MB) بوده است که فولادسازان معدودی در دنیا قابلیت تولید آن را دارا هستند.

نقش حیاتی محصولات فولاد مبارکه در تولید بیش از ۱٫۲ میلیون خودرو
وی در همین زمینه تصریح کرد: تحویل این میزان ورق فولادی نقش حیاتی در تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در سال گذشته داشته و صنعت خودروسازی توانسته ضمن فعال‌کردن ظرفیت‌های خالی توسعه‌های کمی و کیفی خود را نیز استمرار بخشد.

برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای تولید و تأمین ورق موردنیاز تولید ۳ میلیون خودروی داخلی
بنا بر اظهارات معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از سوی دیگر گروه فولاد مبارکه باتوجه‌به سند چشم‌انداز توسعه صنعت خودروی کشور و هدف‌گذاری تولید بیش از ٣ میلیون خودرو، باهدف تأمین حداکثری ورق فولادی موردنیاز و قطع وابستگی صنعت خودرو به واردات، برنامه‌ریزی منسجمی را در دستور کار قرار داده و به‌منظور پاسخگویی حداکثری به نیاز فعلی و آتی خودروسازان اقدامات خود را بر افزایش بومی‌سازی فولادهای پراستحکام پیشرفته و تولید انواع فولادهای پر استحکام دوفازی، فریتی، بینیتی و پخت سخت شونده معطوف نموده است و در طرح های توسعه خود این هدف را با جدیت دنبال می نماید.

الگوبرداری فولاد مبارکه از خودروسازان معتبر جهانی برای تأمین نیازهای بالفعل و بالقوه صنعت خودروسازی کشور
حیدری ادامه داد: در این راستا از طریق تعاملات مؤثر و مستمر با خودروسازان داخلی و بهره‌گیری از چارچوب‌های فنی و استاندارد و الگوبرداری از خودروسازان معتبر جهانی، نقشه راهی برای تأمین نیازهای بالفعل و بالقوه صنعت خودروسازی کشور ترسیم و اجرایی شده که به یاری خدا در آینده نزدیک گروه فولاد مبارکه در جایگاه یک صنعت مادر تغذیه‌کننده اصلی ورق‌های فولادی نسل جدید خودروسازان خواهد بود.

محصولات فولاد مبارکه کیفی و قابل‌اتکا برای خودروسازان
این گزارش حاکی است، در ادامه این جلسه، مسعود پروین معاون برنامه‌ریزی جامع گروه سایپا نیز ضمن قدردانی از همکاری‌های همه‌جانبه فولاد مبارکه با گروه خودروسازی سایپا محصولات فولاد مبارکه را محصولاتی کیفی و قابل‌اتکا دانست و در بیاناتی بر اهمیت و لزوم تداوم ارتباطات بین دو شرکت فولاد مبارکه و سایپا تأکید کرد.

پیش‌قدم شدن فولاد مبارکه در ارتباط با مشتریان خود، اقدامی ارزشمند
تدین معاون بازرگانی سایپا نیز پیش‌قدم شدن فولاد مبارکه در ارتباط با مشتریان خود را اقدامی ارزشمند دانست و با اشاره به محدودیت‌های مالی و ارزی خواستار ارتقا تبادلات دو شرکت شد.

وی افزایش سطح تولید داخل خودروهای داخلی گروه خودروسازی سایپا را مرهون تنوع و ارتقای کیفیت محصولات فولاد مبارکه دانست.

گفتنی است، در این بازدید که معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه را مدیران فروش داخلی، برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات و پشتیبانی فروش فولاد مبارکه همراهی می‌نمودند، فرصت‌های موجود برای توسعه کمی و کیفی محصولات قابل‌ارائه به خودروسازی سایپا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جهت پیگیری توافقات این نشست به‌زودی در فولاد مبارکه جلسات مشابهی برگزار گردد.